menu

De Site / Algemeen / Boekmeter op Facebook

zoeken in:
liv2 (crew)
Het is de bedoeling om regelmatig een boek onder de aandacht te brengen waar gebruikers een goede recensie bij hebben geschreven.

Een zin of fragment zal worden vermeld boven de link naar het boek.

Wanneer er iets geplaatst wordt zullen we het in dit topic aan de gebruiker de dag ervoor laten weten. Deze kan altijd bezwaar aantekenen in een PM naar mij.

Morgen:

Donkerwoud met zijn bespreking bij The Narrow Road to the Deep North - Richard Flanagan (2013)

Voor mij is de roman vooral een kritiek op platgetreden platitudes als ‘goed’ en ‘fout’ tegenover de complexiteit van oorlog als een plek van wetteloosheid en botsende belangen

Gaaaaaf...bedankt zeg!

Geinig idee. Nu alleen nog iets verzinnen om het bereik te vergroten, want 63 personen die de pagina liken is natuurlijk vrij karig.

liv2 (crew)
mjk87 schreef:
Geinig idee. Nu alleen nog iets verzinnen om het bereik te vergroten, want 63 personen die de pagina liken is natuurlijk vrij karig.

Dat is dus de bedoeling

Halley23 (moderator)
mjk87 schreef:
Om te beginnen is er de share knop!

Aha, lijkt me wel een tof idee eigenlijk. Gebeurt het enkel bij recente titels of ook bij boeken die een nieuwe vertaling oid hebben gekregen?

mjk87 schreef:

Ik heb al mijn vrienden, zijn er 132, gevraagd om boekmeter leuk te vinden. Ik weet dat er een paar onder de boxervrienden zitten die ook veel lezen.
Al hebben er maar een paar echt interesse, dat zijn er dan toch weer een paar gewonnen.

liv2 (crew)
metalfist schreef:
Aha, lijkt me wel een tof idee eigenlijk. Gebeurt het enkel bij recente titels of ook bij boeken die een nieuwe vertaling oid hebben gekregen?

Nee zeker niet enkel bij recente titels. Het maakt niet uit van wanneer een boek dateert. Als iemand een boek goed vindt en schreef waarom dan is het een 'lezerstip'. Want daarvoor staat BM.

liv2 (crew)
Arkan

Dankjewel.

liv2 (crew)
Morgen:

dutch2.0 over Wolf Hall - Hilary Mantel (2009)

Afgezien van het boeiende verhaal en de overtuigende blik op een verdwenen tijdperk, blinkt Wolf Hall uit in literair opzicht. Heerlijk geschreven, met af en toe wat humor en een paar mooie taalvondsten. Consequent qua toon en ontroerend bovendien. Kortom, wie niet houdt van historische romans, krijgt hier de kans om van die dwaling te genezen.

liv2 schreef:
Nee zeker niet enkel bij recente titels. Het maakt niet uit van wanneer een boek dateert. Als iemand een boek goed vindt en schreef waarom dan is het een 'lezerstip'. Want daarvoor staat BM.
Mooi! Ik ben zelf niet zo voor de recentere boeken dus dan haal ik er nog wel eens iets uit hopelijk. Meteen geliked

Tabula Rasa
Arkan schreef:
(quote)

Ik heb al mijn vrienden, zijn er 132, gevraagd om boekmeter leuk te vinden. Ik weet dat er een paar onder de boxervrienden zitten die ook veel lezen.
Al hebben er maar een paar echt interesse, dat zijn er dan toch weer een paar gewonnen.

Heb ik ook gedaan. Alleen heb ik er niet zo veel (42, waarvan één al een jaar dood).

Tabula Rasa schreef:
(quote)

Heb ik ook gedaan. Alleen heb ik er niet zo veel (42, waarvan één al een jaar dood).

Maakt ook niet uit hoeveel het er zijn.
De meeste van mijn fb vrienden ken ik niet eens, we hebben enkel de passie voor onze honden (boxers) als gezamenlijk punt.

Jammer dat er iemand van uw vrienden overleden is. Sterkte er mee.

liv2 (crew)
Tabula Rasa

Dankjewel

liv2 (crew)
Vandaag:

liv2 over Het Hout - Jeroen Brouwers (2014)

Jeroen Brouwers geselt en slaat zoals ook zij geselden en sloegen, niet met het Hout maar met woorden

Per hoge uitzondering heb ik iets van mezelf geplaatst, als user, niet als crew-lid

Cool! Ik heb zelf geen Facebook (afgezien van mijn computert en mijn werk ben ik een beetje in de 19e eeuw blijven hangen) maar dit is toch wel leuk.

liv2 (crew)
Morgen:

eRCee over Las Reputaciones - Juan Gabriel Vásquez (2013)

De reputaties is een compacte roman die door z'n focus dwingend leest en, mits je een goed moment kiest, prima in één sessie kan worden uitgelezen. Dit komt ook niet in de laatste plaats door de soepele en gevarieerde stijl van de Colombiaan. Op vlekkeloze wijze worden de personages geïntroduceerd en uitgewerkt en wordt de spanningsboog gecreëerd en volgehouden. De eigenheid van het boek zit in het beroep van de hoofdpersoon, namelijk dat van invloedrijk spotprenttekenaar. Vasquez maakt goed gebruik van de inhoudelijke en vormtechnische mogelijkheden die dit geeft.

liv2 (crew)
Donderdag

Bassievrucht over Shantaram - Gregory David Roberts (2003)

Magistrale roman, met fascinerende karakters en geweldige settings. Het boek blijft boeien vanwege de prachtige uiteenlopende verhalen die een unieke en geslaagde mix vormen van genres als autobiografie, avontuur, ideeënliteratuur, misdaad, romantiek, psychologisch, oorlog, streek, reis en humoristisch

liv2 (crew)
donderdag:

thomas0209 over Chi Manda le Onde - Fabio Genovesi (2015)

Wat de golven brengen is een fraai Italiaans stukje literatuur voor een groot lezerspubliek door de toegankelijke manier van schrijven. Erg leuk boek ook voor de liefhebbers van de film Little Miss Sunshine. Wie de boeken van Paolo Giordano, Jonas Jonasson, Adriaan Jaeggi en Joachim Meyerhoff graag gelezen heeft, dient zeker ook aan het werk van Genovesi te beginnen.

Ik heb de pagina gevonden, zal ook delen! Is het een idee om wat meer dan alleen boekbesprekingen op de fb pagina te zetten? Literair nieuws bijvoorbeeld ook delen.... Dan zijn mensen wellicht nog sneller geneigd om de pagina te volgen/ liken.

liv2 (crew)
Quetzal schreef:
Ik heb de pagina gevonden, zal ook delen! Is het een idee om wat meer dan alleen boekbesprekingen op de fb pagina te zetten? Literair nieuws bijvoorbeeld ook delen.... Dan zijn mensen wellicht nog sneller geneigd om de pagina te volgen/ liken.

De bedoeling is (tot hiertoe, want we zijn eigenlijk nog maar een goede week echt bezig) vooral de site te promoten met één post per dag. Als je intensiever het literaire nieuws deelt dan krijgt de fb pagina op zich een doel. Dan zullen, zoals je heel terecht aangeeft , misschien meer mensen liken/volgen maar ik weet niet of dat echt iets oplevert voor de site zelf.

Fijn dat je er mee over nadenkt, we nemen het alvast in overweging!

liv2 (crew)
maandag:

Arkan over De Stamhouder: Een Familiekroniek - Alexander Münninghoff (2014)

Dit boek is niet alleen een opsomming van gebeurtenissen, maar hier is op een boeiende manier het leven van een familie in de jaren voor, tijdens en na de 2e wereldoorlog beschreven.
Ik heb dit boek met groot plezier gelezen, vol verbazing soms over de belevenissen, gretig, benieuwd naar wat komen ging, dit alles met het gevoel dat je het ergens mee beleeft.

De pagina heeft 100 likes ! Mooie mijlpaal

liv2 (crew)
woensdag:

the Cheshire cat over Boek (256 blz.) - Robert van Eijden (2015)

Robert van Eijden heeft een heerlijk, humoristisch boek geschreven. Erg herkenbaar ook. Als tiener was ik namelijk, net als Van Eijden, volledig geobsedeerd door de Top 40 en net als Van Eijden hield ik een Top 40-boekhouding bij; elke woensdagmiddag rende ik naar de platenzaak om daar het nieuwe Top 40-blaadje van de toonbank te grissen dat ik, zoals Van Eijden zo geestig weet te beschrijven: 'vol ingehouden opwinding mee naar huis nam alsof ik zojuist de schat van Beersel had gevonden'. Ga dit boek lezen! God zal u lonen.

dutch2.0 schreef:
(afgezien van mijn computert en mijn werk ben ik een beetje in de 19e eeuw blijven hangen)
Nothing wrong with that.

liv2 (crew)
morgen: iconische covers 2

Halley23 over Dichtertje. De Uitvreter. Titaantjes. - Nescio (1918)

De eerste druk van het eerste boek van Nescio, dat verscheen in een oplage van vijfhonderd exemplaren. De omslag is van graficus, schilder, beeldhouwer en uitvinder Reijer Stolk, die bekend werd door deze cover. Nescio kon er niet uit wijs en op een recensent maakte ze de indruk van 'een teekening, geknipt in drie reepen, die bij vergissing in verkeerde volgorde weer aan elkaar zijn geplakt'.

waarde blijkt 450 euro te zijn.....

liv2 (crew)
donderdag:(vanwege de bioscooprelease)

eRCee over Publieke Werken - Thomas Rosenboom (1999)

Sommige Nederlandse boeken hebben een bepaalde meerwaarde. Dat kan zijn door de taal maar ook door de cultuur. Voor Publieke Werken geldt eigenlijk beide. Een stukje van de Nederlandse geschiedenis wordt in dit boek prachtig gecombineerd met een tekening van onze volksgeest. Dat wat betreft de cultuur. Sterkste punt van dit werk is echter de schrijfstijl. Het barokke taalgebruik van Rosenboom is echt prachtig. Een nieuwe klassieker.

Ik zou de volgende alinea er dan bijnemen, want anders is het wel erg karig.
Of neem anders de laatste alinea van het bericht van Arnie.

liv2 (crew)
eRCee schreef:
Ik zou de volgende alinea er dan bijnemen, want anders is het wel erg karig.
Of neem anders de laatste alinea van het bericht van Arnie.

ok, aangepast en is idd beter

Gast
geplaatst: vandaag om 17:44 uur

geplaatst: vandaag om 17:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.