menu

De Site / Algemeen / Mededelingen van de crew

zoeken in:
avatar van the Cheshire cat
Jammer alleen dat de Gebroeders Grimm niet als 1 wordt gezien, anders had ik nog een extra naam kunnen toevoegen aan mijn top tien.

avatar van Donkerwoud
Omdat ik mijn crew-functies eigenlijk alleen nog gebruikte om mijn eigen teksten te redigeren, hebben we gezamenlijk besloten om mijn bevoegdheden af te nemen en terug een reguliere gebruiker van mij te maken. Ook om onduidelijkheid over mijn positie bij (nieuwe) gebruikers te voorkomen. Voor de facebookpagina deed ik de laatste maanden te weinig om automatisch die extra tag te verdienen. Het gevolg hiervan is dat ik me ook terugtrek van de FB-pagina en het in handen laat van de kundige leiding van liv2. Bedankt dat de crew mij geruime tijd de verantwoordelijkheid heeft durven geven om aan de andere kant te koekeloeren, maar waarschijnlijk ben ik gelukkiger als een gewone gebruiker zonder de extra verantwoordelijkheden die een crew-status geeft.

avatar van Sol1
Sol1 (moderator)
Op een gegeven moment weet je niet meer wie je nu met "jij/je" of met "u/gij" moet aanspreken op deze site. Misschien moet de wiki worden aangevuld met een titulatuur-overzicht van alle deelnemers hier.

Ten einde problemen te voorkomen is als overkoepelend begrip ooit het mooi Nederlandse woord 'joe' uitgevonden

avatar van Pythia
Fijn dat je het een tijdje hebt willen doen, Donkerwoud.
Je bemoeienis met de FB-pagina heeft meer bezoekers opgeleverd.
Goed gedaan.
Blijf vooral je eigen bijdragen leveren op boekmeter!

avatar van Arkan
Er kunnen zoveel dingen gebeuren in een leven, zoveel dingen veranderen. En dat maakt dat je bepaalde dingen op een gegeven ogenblik gewoonweg niet meer kan.
Dan is het verstandig om de knoop door te hakken.
Niemand zal je dat kwalijk nemen, want je hebt toch een bepaalde tijd een heel waardevolle bijdrage geleverd al crew-lid.

Ik vermoed dat iedereen blij is dat je nog gewoon een actief lid op BM blijft.

avatar van HALVE TAMME.
Bedankt voor je inzet Donkerwoud

avatar van the Cheshire cat
Een leuke pagina geworden dankzij Donkerwoud en meer bezoekers opgeleverd, wat Pythia hier al zegt.

avatar van Donkerwoud
Bedankt allemaal, en ik blijf hier rondspoken, dat verandert natuurlijk niet!

avatar van Donkerwoud
Gerard Reve schreef:
Ten einde problemen te voorkomen is als overkoepelend begrip ooit het mooi Nederlandse woord 'joe' uitgevonden


Dat nota bene de eerbiedwaardige Gerard Reve met zo'n lelijk woord als 'joe' komt. Bah!

avatar van gert_r
Beste mensen,

De komende weken fungeert de BM-crew op halve kracht. Als we dat al halen.
Nu kan 't natuurlijk zijn dat je nou net gepland had om er eens voor te gaan zorgen dat je eindelijk eens de positie krijgt op de 'toplijst toevoegingen', waarvan je vindt dat je 'm verdient en flink wat aanlevert.
Geen enkel probleem, ga gerust je gang; het duurt waarschijnlijk alleen wat langer voordat de aanvraag in behandeling wordt genomen. Waarvan akte!

Met vriendelijke groet, de BM-crew.

avatar van Donkerwoud
Fijne vakantiedagen!

avatar van Jason82
Door het bericht van gert_r geïnspireerd, heb ik direct maar besloten ook van vakantie te gaan genieten. En vooruit, mijn gezin mag ook mee. Komende zaterdag richting het mooie Italië... Goede zomer allen!

Ennuh... vergeet niet een goed boek mee te nemen

Hartelijke groet!

avatar van Donkerwoud
Jason82 schreef:
Door het bericht van gert_r geïnspireerd, heb ik direct maar besloten ook van vakantie te gaan genieten.


Het blijft me verbazen wat een invloed BM heeft op onze levens...:P

avatar van gert_r
Het is misschien sowieso wel nuttig om het feit dat plotomschrijvingen doorzocht kunnen worden onder de aandacht te brengen: https://www.boekmeter.nl/book/searchplot. En sinds deze week is het ook mogelijk om te zoeken naar boekenweekgeschenken, boekenweekessays of kinderboekenweekgeschenken.
Voer 'Boekenweekgeschenk', 'Boekenweekessay' of 'Kinderboekenweek' in en ze worden, uiteraard voor zover aan BM toegevoegd, op je scherm getoond.
Nog leuker wordt het als je daarna op stemtabel klikt (boven de eerste titel, links; hiervoor moet je wel ingelogd zijn) om te kijken hoe ver je al bent met het lezen van deze veel geprezen en verguisde uitgaven.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
gert_r schreef:
Het is misschien sowieso wel nuttig om het feit dat plotomschrijvingen doorzocht kunnen worden onder de aandacht te brengen: https://www.boekmeter.nl/book/searchplot.

En wat vul je daar dan in?

avatar van HALVE TAMME.
PeterW

Éen zin, of een deel van één zin.

'Hoe ga je om met' komt onder andere voor in het plot van:
Stop: Het Verdriet van een Verslaving - Jessica Broekhuis
(2016)
.
https://s2.postimg.org/orsidqc89/Naamloos.jpg

avatar van Pythia
HALVE TAMME. schreef:
PeterW

Éen zin, of een deel van één zin.

'Hoe ga je om met' komt onder andere voor in het plot van:
Stop: Het Verdriet van een Verslaving - Jessica Broekhuis
(2016)
.
(afbeelding)

Je moet dus al zinnen uit een plot kennen om een zoekvraag in te kunnen vullen?
Het is me nog niet gelukt om een resultaat te krijgen.

avatar van HALVE TAMME.
Bij foutieve invoering van één zin of een deel van één zin krijg je nul op je zoekresultaat. Het
kan ook zijn dat hij wel wat herkend, maar het boek wat jij zoekt zit er dan niet tussen omdat
jij het foutief hebt ingevoerd. Dus ja, voor het juiste resultaat moet je één zin of een deel van
één zin uit het plot weten/kennen.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Ik vind het allemaal maar vaag.

avatar van HALVE TAMME.
Wel met de tijd mee gaan he opa

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Als het werkt wel.

avatar van HALVE TAMME.
Het werkt, je moet alleen een goed geheugen hebben. Dit gezegd te hebben laat mijn
geheugen mij ook wel eens in de steek hoor. Zal ik er vaak gebruik van maken, ik denk
het niet. Maar het is wel een leuke optie.

avatar van gert_r
PeterW schreef:
En wat vul je daar dan in?

Bijvoorbeeld:

- Antwerpen
- Boekenweekessay
- Boekenweekgeschenk
- Brabant
- Fotograaf
- Fotografie
- Kasteel
- Kinderboekenweek
- Landhuis
- Spookhuis
- Zombie

Werkt allemaal!

'Amsterdam' en 'Parijs' niet, trouwens; ik denk dat dat er een grens is van 1000 resultaten.

avatar van Pythia
Ha, dat maakt het een stuk duidelijker, gert_r.
Meteen "Rotterdam" geprobeerd, werkt prima inderdaad
Belangrijke steden werken wel dus.

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. schreef:
Dit gezegd te hebben laat mijn geheugen mij ook wel eens in de steek hoor.
Eén woord herinneren lukt mij ook wel

avatar van Arkan
Ik kwam deze tekst tegen, en ik vond hem wel mooi, daarom wil ik hem even met jullie delen.
Want ja, hij past helemaal bij dit topic.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26814675_999363040220071_3793314529551601986_n.jpg?oh=acbaa014f86248f95bd9db832be884c0&oe=5AFD17CE


We hebben hier dus al wel wat slingers uitgedeeld.

avatar van liv2
Beste mensen,

Omdat wij als crew er alles aan doen om deze bloedmooie site draaiende te houden zijn wij heel erg blij dat Sol1 ons komt vervoegen. Wij blijven met zijn allen paraat. Maar een extra-kracht geeft ons de ademruimte om elkaar af te lossen indien nodig. Halley23 en gert_r blijven modereren. De andere crew-leden zullen de toevoegingen verzorgen. Maar vooral, met zijn allen gaan we blijvend zorgen voor de kwaliteit en de dynamiek van de ze site. Van harte welkom in de crew Sol1!

avatar van HALVE TAMME.
Congrats Sol1. Good luck en veel plezier toegewenst

avatar van Donkerwoud
Daar heb je zeker en vast een goede aan!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:43 uur

geplaatst: vandaag om 21:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.