menu

De Site / Algemeen / Zijn recensies bij boeken een meerwaarde of eerder een minderwaarde hier op BM?

zoeken in:
liv2 (crew)
Naar aanleiding van het boek:

Een Mooie Jonge Vrouw - Tommy Wieringa (2014)

wil ik gewoon even vragen of het plaatsen van recensies onder een boek (ook al zijn ze enkel positief) wel een meerwaarde hebben voor de site/users? Ik begin me meer en meer af te vragen of ik, de toch wel 'vrijblijvende mening' van enkelingen,( want dat zijn ze, de recensenten) eigenlijk hoef te plaatsen onder het boek zelf? Doe ik dan niet mee aan 'sfeerschepping' rond een boek, iets dat eigenlijk tegen mijn natuur indruist? Kan ik niet beter een forum-topic: 'nieuwe recensies' invoeren en de boekpagina aan de lezers laten, maagdelijk wit?

Ik vraag het me af.

Gewoon blijven doen. Het schetst een beetje de context waarbinnen een werk gelezen kan worden. Zelf trek ik mij er uiteindelijk niet zoveel van aan, maar het helpt wel bij het vormen van je eigen mening tegenover wat anderen geschreven hebben.

Ik vind het ook wel interessant om te lezen, zeker als ik het boek (nog) niet ken.

Ik zou ze wel blijven plaatsen. Ik kijk er ook vaak naar het aantal bollen, dan het stukje en dan zie ik wel wat ik ermee doe. Ondanks dat Arjan Peters-gedoe.

Ik mis soms wel eens wat recensies. Af en toe bekijk ik boeken die me interessant lijken, en er staan de nodige stemmen bij, maar jammer genoeg geen recensies.
En er hoeven wat mij betreft niet alleen positieve recensies gegeven te worden; de negatieve mogen best gezien worden. Het heeft helemaal geen zin om een boek wat flut is de hemel in te prijzen.

Ik lees nooit recensies voordat ik aan een boek begin. Ik lees zelfs zelden flapteksten. Ik wil blanco aan een roman beginnen. Liever lees ik een paar pagina's om te kijken of de stijl en onderwerpen mij liggen. Wél lees ik soms recensies achteraf. Gewoon om te kijken hoe anderen erover denken.

Tot zover mijn persoonlijke mening. Met betrekking tot dit topic: Baat het niet, dan schaadt het niet.

Gewoon blijven plaatsen zou ik zeggen, recensie;s blijven toch meningen van (professionele) lezers.
Hier op de site worden ook regelmatig recensie's geplaatst die ik soms / vaak serieuzer neem dan die uit de dagbladen.

liv2 (crew)
Rudi S schreef:
Gewoon blijven plaatsen zou ik zeggen, recensie;s blijven toch meningen van (professionele) lezers.
Hier op de site worden ook regelmatig recensie's geplaatst die ik soms / vaak serieuzer neem dan die uit de dagbladen.

Ik ook, ik hecht veel meer waarde aan recensies van lezers hier waarvan ik weet dat ze 'een gelijkaardige smaak' hebben. Bij sommige mensen kan ik al op voorhand zeggen, als zij het goed vinden dan is het ook iets voor mij. En dat is bijna altijd juist gebleken.

liv2 (crew)
PeterW schreef:
En er hoeven wat mij betreft niet alleen positieve recensies gegeven te worden; de negatieve mogen best gezien worden. .

Dit laat ik met plezier aan iemand anders over, als het de kranten/weekblad recensies betreft welteverstaan!

Bevindingen van de lezers zelf zijn iets totaal anders natuurlijk.

Waar kan ik de recensies vindenop Boekmeter?

Op de boekenpagina's staan dus bij de desbetreffende boeken recensie's geschreven door users.
http://www.boekmeter.nl/updates/books/

liv2 (crew)
truuskelder schreef:
Waar kan ik de recensies vindenop Boekmeter?

Ofwel,op de boekpagina zelf, ofwel in het forumtopic: 'Nieuw en goedgekeurd'. Daar staan enkel recensies van boeken die zeer lovend zijn ontvangen.

Hartelijk dank.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:55 uur

geplaatst: vandaag om 20:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.