menu

De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)

zoeken in:
avatar van liv2
@ Jordy

Als je de naam van een auteur intikt, en de bijbehorende kader met titels en auteurs verschijnt, dan verdwijnt die terug zodra je iets te ver scrollt. (Bij de oude versie blijft de kader staan.) Dat is vrij vervelend.

avatar van Bassievrucht
@Jordy, over de problemen met 'nieuwste bericht eerst', dat was een fout van mij, alles is in orde.

Als ik naar de site ga krijg ik de frontpage eerst in de oude opmaak te zien. Pas als ik doorklik kom ik bij de nieuwe website. Is dat de bedoeling?

De paarse kleur vind ik erg fel, onrustig en lelijk.

Veel dingen lijken groter te zijn (afbeeldingen) waardoor je meer moet scrollen en minder overzicht hebt. Dat vind ik een minpunt.

Ik ben vooralsnog, na de nieuwe site een aantal dagen te hebben gebruikt, niet positief. Waar dat aan ligt weet ik nog niet echt. Ik merk in ieder geval dat ik minder vaak inlog. Misschien is het een gewenningskwestie.

avatar van Jordy
liv2 schreef:
@ Jordy

Als je de naam van een auteur intikt, en de bijbehorende kader met titels en auteurs verschijnt, dan verdwijnt die terug zodra je iets te ver scrollt. (Bij de oude versie blijft de kader staan.) Dat is vrij vervelend.


zal ik even naar kijken, of daar iets aan te doen is

avatar van Jordy
Bassievrucht schreef:
Als ik naar de site ga krijg ik de frontpage eerst in de oude opmaak te zien. Pas als ik doorklik kom ik bij de nieuwe website. Is dat de bedoeling?


Zal straks niet meer gebeuren, als we echt over zijn.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Die kleur verschilt ook per computer; bij mij thuis is hij lang niet zo fel als op m'n werk.

avatar van Jordy
liv2 schreef:
@ Jordy

Als je de naam van een auteur intikt, en de bijbehorende kader met titels en auteurs verschijnt, dan verdwijnt die terug zodra je iets te ver scrollt. (Bij de oude versie blijft de kader staan.) Dat is vrij vervelend.


Ik heb hier iets in aangepast, is dit nu beter?

avatar van liv2
De kader blijft nu staan, maar dit enkel op de frontpagina. In een ander blad verdwijnt hij.

avatar van Jordy
Ik begrijp het probleem eerlijk gezegd niet helemaal, sorry. Ik zag dat popup met zoekresultaten snel verdween als je ging scrollen. Dat heb ik volgens mij opgelost.
Wat gaat er nu nog precies mis?

avatar van liv2
Jordy schreef:
Ik begrijp het probleem eerlijk gezegd niet helemaal, sorry. Ik zag dat popup met zoekresultaten snel verdween als je ging scrollen. Dat heb ik volgens mij opgelost.
Wat gaat er nu nog precies mis?


als je iets opzoekt via de hoofdpagina, blijft de pop-up staan. Zoek je hem op in een ander blad, dan verdwijnt hij...

avatar van Jordy
Heb het ook nog even in IE10 geprobeerd, maar ook daar kan ik helaas niet nabootsen

avatar van liv2
Jordy schreef:
Heb het ook nog even in IE10 geprobeerd, maar ook daar kan ik helaas niet nabootsen


Dus, niet te verhelpen???

avatar van Jordy
Ik begrijp helaas het probleem niet helemaal, en kan zelf ook geen problemen nabootsen. Als ik in IE10 (wat je volgens mij gebruikt) op bv. een pagina van een boek, ga zoeken via het snelzoekschermpje, kan ik gewoon door de zoekresultaten scrollen zonder dat de popup met zoekresultaten verdwijnt.

Misschien heeft iemand anders je probleem ook?

avatar van liv2
Volgens mij Halley ook......

avatar van liv2
En dan een algemene beoordeling na een weekje proberen:

In het begin vond ik het zeer verfrissend maar na een weekje proberen vind ik het echt TE GROOT. Dat je op de frontpagina maar een gedeelte van de cover ziet is spijtig. Ook het gebruikte lettertype is zo enorm groot, te groot vind ik. Heel de opzet, de kleuren, alles vind ik een zeer goede verbetering, maar iets te veel van het goede. Deze opzet maar een ietsje kleiner zou voor mij ideaal zijn.

avatar van Bassievrucht
Daar sluit ik mij bij aan. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben positief en het is goed dat er eens een nieuwe lik verf aan te pas komt, maar ik vind veel dingen inderdaad te groot; de overzichtelijkheid lijkt weg. En de kleur, daar kan ik maar niet aan wennen. Kan die niet een tint donkerder?

ags50
Het overzichtelijke met alle menuopties bij elkaar in een altijd zichtbaar blok is verdwenen. Ik weet nu niet eens (en heb het bij op proef kijken ook niet kunnen vinden) hoe ik een nieuwe titel ter goedkeuring kan toevoegen.

avatar van eRCee
Mijn profiel (rechtsboven op je avatar klikken), dan onder 'Mijn BoekMeter' naar 'toevoegingen' en dan onder 'in de wachtrij' kan je klikken op 'boek toevoegen'.

Toegegeven, het is minder duidelijk dan het was.

ags50
Bedankt, eRCee. Ik had als alternatief al bedacht dan maar telkens het juiste adres (eindigend op /my_bm/additions/) te typen ...
Kennelijk is (duidelijk geldend voor mij) niet elke verandering ook een verbetering!

avatar van liv2
ags50 schreef:
Het overzichtelijke met alle menuopties bij elkaar in een altijd zichtbaar blok is verdwenen. Ik weet nu niet eens (en heb het bij op proef kijken ook niet kunnen vinden) hoe ik een nieuwe titel ter goedkeuring kan toevoegen.


Dat is idd zeer erg 'verstopt' Nieuwe users zullen niet meer weten dat ze een boek kunnen toevoegen. Deze optie boven in de hoofdbalk zou duidelijker geweest zijn. Ik heb er ook lang naar moeten zoeken hoe ik een boek kon toevoegen, en volgens mij vond Peter het ook niet direct terug, toch wel ervaren toevoegers, ....

avatar van Jordy
Hoe belangrijk en waardevol het ook is dat boeken worden toegevoegd, het is m.i. niet een primaire functionaliteit van de site. Dat was de afweging.

Tip voor mensen die de site wat te groot vinden, met ctrl - (of cmd - op de mac) kun je alles een slagje kleiner maken.

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Het pop-up probleem - hoewel ik liever spreek van de menubalk (met zoekvenster en de 4 icoontjes ernaast) - doet zich ook bij mij voor. Als ik naar beneden scroll en dan bijna beneden of helemaal beneden ben met de scrollbar verdwijnt de menubalk. Trouwens op MuMe gebeurt hetzelfde dus waarschijnlijk iets met het ontwerp te maken.

avatar van Jordy
Bedankt ik denk dat ik het nu na kan spelen. Het is voor nu te omzeilen door eerst naar het laatste resultaat te bewegen met je muis, en dan pas te beginnen met scrollen. Of door te scrollen met de scrollbalk in het venster.

Ik zal het op de lijst zetten om op te lossen. Ik weet niet of dat nog voor vrijdag lukt.

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
En wat grootte betreft gebruik ik inderdaad ctrl - en + als ik het weer groter wil. Een paar dagen geleden werkten de icoonknoppen op de menubalk niet in in een kleiner formaat maar daar heb ik in ieder geval vandaag geen last meer van.

Overigens begin ik al aardig te wennen aan het nieuwe design. Het kost altijd wat tijd om te wennen aan een nieuwe navigatie (de mens is immers een gewoontedier) maar inmiddels gaat het steeds beter.

ags50
Bedankt voor de tip ten aanzien van Ctrl - en Ctrl + (die, zo blijkt mij, voor elke website gebruikt kan worden). Nu lijkt BM nieuwe versie weer "normaal" (afhankelijk van wie de norm stelt ).
Misschien "handig en verstandig" om een soort handleiding van de nieuwe site ergens te plaatsen? In de trant van: waar vind ik ...; hoe kan ik ...; ... is verplaatst van ... naar ...

avatar van Bassievrucht
Top, ctrl - werkt. Ik was bang dat mijn computer de instellingen zou vasthouden als ik na een bezoek aan Boekmeter naar een ander website zou surfen. Dan zou ik weer Ctrl+ moeten doen, en dan blijf je bezig. Maar: dat is niet het geval.

Kortom: veel beter zo.

ags50
Bij mij blijft de Ctrl + of Ctrl - instelling/correctie wel gehandhaafd wanneer ik naar een andere site ga .

avatar van Bassievrucht
Waarom weet ik niet, maar mijn browser (Chrome) lijkt per site de instellingen te onthouden.

JSPR_G
Firefox onthoudt die instellingen ook per site.

avatar van liv2
Jordy schreef:

Tip voor mensen die de site wat te groot vinden, met ctrl - (of cmd - op de mac) kun je alles een slagje kleiner maken.



Veel beter zo.....

avatar van Freud
liv2 schreef:
Dat is idd zeer erg 'verstopt' Nieuwe users zullen niet meer weten dat ze een boek kunnen toevoegen.


Ik vind het ook niet... Waar zit dat juist verstopt?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:09 uur

geplaatst: vandaag om 23:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.