menu

De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)

zoeken in:
avatar van Jordy
Op MovieMeter een preview van het nieuwe design, die grotendeels gelijk zal zijn aan het nieuwe ontwerp van BoekMeter (afgezien van de kleuren natuurlijk).

Eventuele opmerkingen svp op MovieMeter plaatsen, zodat ik de discussie niet op 4 plaatsen hoef te voeren

avatar van Jordy
**update**

Morgenavond komt er op MovieMeter de mogelijkheid om het nieuwe design "aan te zetten" via een instelling, zodat iedereen die daar zin in heeft het nieuwe ontwerp kan testen.

Als alle problemen en bugs zijn opgelost zal het ook hier mogelijk worden om het nieuwe design te testen. Ergens volgende week waarschijnlijk. Dan zal ik het slotje van dit topic halen zodat jullie je hart kunnen luchten en natuurlijk eventuele problemen kunnen melden die alleen op BoekMeter voorkomen.

Ergens in de tweede helft van januari hoop ik dan helemaal over te gaan op het nieuwe ontwerp, op alle Meter-sites.

avatar van Jordy
Hallo allemaal.

Het nieuwe design is sinds afgelopen vrijdag op MovieMeter voor iedere ingelogd bezoeker te testen. Hier is veel nuttige feedback op gekomen, de bugs zijn er als het goed is nu grotendeels uit. Tijd om dit ook op de andere Meter-sites open te stellen! Ga naar je instellingen, http://www.boekmeter.nl/account/config , en je ziet onderaan een optie waarmee je kunt switchen tussen het oude en het nieuwe design. Alleen nog voor de desktop versie van de site, mobiel volgt nog.

Ik ondersteun met het nieuwe design Firefox, Opera, Safari (ook iOS), Chrome (ook Android) en de standaard Android browser. Internet Explorer wordt volledig ondersteund vanaf versie 9. In IE8 zou alles wel moeten werken, maar ziet e.e.a. er wat minder gelikt uit. Ik zal waarschijnlijk ook niet veel energie steken in IE8 specifieke problemen. De site is niet getest in IE7 of lager. Wat betreft Windows telefoons en tablets kan ik alleen Windows Phone 8 met IE10 testen en ondersteunen.

Ik ben vooral benieuwd naar problemen en bugs, die bv. wellicht alleen in bepaalde browsers voorkomen. Ik ben natuurlijk ook wel benieuwd naar wat jullie er van vinden, maar ik vraag je wel om eerst even rustig je mening te vormen. Vooral als je van jezelf weet dat je niet zo van verandering houdt, voegt het niet veel toe om gelijk te gaan roepen hoe slecht het allemaal wel niet is. Kritiek mag natuurlijk, ik heb het vast niet iedereen naar de zin gemaakt maar probeer het een beetje opbouwend te doen.

Succes met testen, en bedankt alvast voor alle feedback. Hopelijk kunnen we voor het eind van de maand helemaal over op het nieuwe design, afhankelijk van hoeveel problemen jullie tegen komen natuurlijk

avatar van Jordy
Wat betreft de smileys alvast het volgende. Ik verwacht veel kritiek/teleurgestelde reacties op de nieuwe set aan smileys. Ik vind ze zelf ook net iets minder leuk en grappig dan de huidige. Punt is echter dat dit design weer zeker 5 jaar mee moet, en ik het vanuit dat oogpunt belangrijk vindt dat we scherpe, hoge resolutie smileys/emoticons kunnen tonen. Nu zie je op schermen met een hoge pixeldichtheid (wat Apple bv. "retina" noemt) dat de smileys er een stuk lelijker en korreliger uit zien dan de rest van de site. Als we over 2 jaar allemaal scherpe schermen hebben zal dit verschil steeds duidelijker worden.

De keuze voor nieuwe smileys staat wat mij betreft om deze redenen vast. Dit is wat mij betreft het moment om over te stappen. Binnen deze voorwaarden zijn de nieuwe smileys de beste die ik kon vinden, die ook het meest leken op wat we al hadden, en die ik zelf best leuk vind. Mocht iemand een betere set aan smileys vinden (afmetingen minstens 40x40) dan is dat wat mij betreft nog wel bespreekbaar. Als je denkt, wat een flauwekul, die smileys zien er nog prima uit op mijn scherm, dan kan dat natuurlijk maar dan zijn we het gewoon oneens

Ohja, er verdwijnen ook enkele smileys. Je moet dat denken aan exotische smileys als de teleurgestelde cheerleader enzo. Zo lang het nieuwe ontwerp "in beta" is kun je in nieuwe berichten deze smileys nog gewoon gebruiken, als we straks helemaal over zijn niet meer. In oude berichten blijven deze smileys wel zichtbaar.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Ik vind ze wel grappig. Het hadden er wat meer mogen zijn, dat wel.

avatar van liv2
Ik vind het een heel, heel mooi design. Even wennen maar knap gedaan!

Alleen...

als je een bericht bij een boek aanklikt moet je helemaal naar beneden scrollen om het laatste bericht te lezen. (Vroeger kon je achter de naam van de persoon die het laatste bericht plaatste op het vierkantje klikken en kwam je automatisch bij het laatste bericht, dat is verdwenen)

avatar van dutch2.0
Heel mooi! Lekker wat groter allemaal en goed in de kleuren! Niks te klagen, behalve dat ik mijn vriendinnen de cheerleaders ga missen

Klein grafisch puntje. Als ik naar Toplijsten ga (of er met de muis overheen glij), loopt er een streep dwars door het rijtje 'Stemmen - Meningen - Toevoegingen. Ik gebruik IE 11 voor windows 7.
Geen heftig iets, maar ik meld het toch maar.

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Klein foutje bij UPDATES onderaan op de pagina staat Auteus i.p.v. Auteurs

Lukk0
liv2 schreef:
Ik vind het een heel, heel mooi design. Even wennen maar knap gedaan!

Alleen...

als je een bericht bij een boek aanklikt moet je helemaal naar beneden scrollen om het laatste bericht te lezen. (Vroeger kon je achter de naam van de persoon die het laatste bericht plaatste op het vierkantje klikken en kwam je automatisch bij het laatste bericht, dat is verdwenen)

Volgens mij kun je op 'laatste bericht' klikken (dikgedrukt, onder de titel van het boek), en daarmee kom je direct bij dat laatste bericht terecht.

avatar van liv2
Oh, dankjewel, dat had ik nog niet door!

avatar van Jordy
Halley23 schreef:
Klein foutje bij UPDATES onderaan op de pagina staat Auteus i.p.v. Auteurs
bedankt!

avatar van liv2
Is er een mogelijkheid dat de releasedata kunnen ingevuld worden door de toevoegers zelf? Nu moeten we het boek steeds terug opvragen om dit in te voeren.

avatar van Jordy
Dat staat wat mij betreft los van het nieuwe ontwerp. Ik zal later als dit allemaal weer achter de rug is m'n aandacht weer in dat soort zaken stoppen

avatar van liv2
ok, dankjewel!

Ik vind de frontpagina en de covers heel mooi uitkomen!

avatar van PeterW
PeterW (crew)
liv2 schreef:
Ik vind de frontpagina en de covers heel mooi uitkomen!

Nou is het toch zaak om de covers aan te passen.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Maar ik kan het toevoegen niet vinden.

avatar van Jordy
rechtsboven in het menuutje bij je avatar

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Oh, dat staat natuurlijk weer niet bij de ouwe browsers.

avatar van liv2
PeterW schreef:
Maar ik kan het toevoegen niet vinden.


Dat staat idd wel erg verborgen. Users gaan echt niet weten of ze kunnen toevoegen denk ik....

avatar van psyche
psyche (crew)
dutch2.0 schreef:
Heel mooi! Lekker wat groter allemaal en goed in de kleuren! Niks te klagen, behalve dat ik mijn vriendinnen de cheerleaders ga missen


Ja, en rollend over de grond van het lachen en het uitdrukkingsloze meisje ...

Verder even wennen maar wel mooi ruim.

Klopt het dat ik bij gebruikers het aantal berichten van de betreffende gebruiker mis?
Want daar stond ik al heeeeeel lang bovenaan, ik maar tevergeefs proberen om minder de grootste 'kwek' van de site te lijken

avatar van Jordy
psyche schreef:
(quote)


Ja, en rollend over de grond van het lachen en het uitdrukkingsloze meisje ...

Verder even wennen maar wel mooi ruim.

Klopt het dat ik bij gebruikers het aantal berichten van de betreffende gebruiker mis?
Want daar stond ik al heeeeeel lang bovenaan, ik maar tevergeefs proberen om minder de grootste 'kwek' van de site te lijken


Deze is inderdaad weg vooral op de andere sites was dat een wedstrijdje "wie plaatst de meeste nutteloze berichten in spelletjes-topics"

avatar van liv2
PeterW schreef:
(quote)

Nou is het toch zaak om de covers aan te passen.


ja, maar toch niet allemaal. De originele covers primeren, ook al zijn ze maar 200! we zullen hierover zo snel mogelijk meer weten te zeggen..

JSPR_G
Toch wel jammer dat het 'aantal berichten'-statistiekje weg is. Het was toch een leuke indicatie van hoe actief iemand is op MusicMeter.

Op Boekmeter staat bij mij bij 'mijn boekupdates' de deleteknop vooraan boven de 'naar laatste bericht'-knop, in plaats van achteraan.
Op Boekmeter en Musicmeter staat bij mij bij 'mijn forumupdates' nog het oude (lelijke) deleteknopje. (Het Moviemeterforum gebruik ik niet)

JSPR_G
Het valt me trouwens ook op dat er quasi geen reclame is op Boekmeter. Kan je dat eens snel fixen, aub?

avatar van Jordy
bedankt zal ik naar kijken

op BoekMeter komt wellicht ook iets meer reclame binnenkort, wees gerust

JSPR_G
Als ik bij een bericht bij 'welke boeken heb je laatst aangeschaft' op 'voorbeeld' klik, krijg ik niets te zien. In dit topic werkt het wel.

http://img19.imageshack.us/img19/1205/f0ev.png

Als ik een bericht wil bewerken zijn de knopjes 'afbeelding invoegen' en 'media invoegen' verdwenen.
http://img842.imageshack.us/img842/1660/pexv.png

avatar van Jordy
Eerste is bekend, ga ik naar kijken. Tweede nog niet, gaat ook op de lijst, bedankt

avatar van Jordy
ik wil overigens vrijdag 17 januari ('s avonds) helemaal over op het nieuwe design.

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Jordy de mogelijkheid om van een auteur een pseudoniem in te voeren werkt nog niet. Probeerde bij auteur Ann Dukthas echte naam Paul Doherty in te voeren maar dat lukte niet. Bovendien ontbreekt het invuveld voor de URL van een afbeelding.

avatar van Jordy
het invoerveld van de url zie ik het wel, het andere lukt mij ook niet inderdaad
ga ik naar kijken!

Gast
geplaatst: vandaag om 18:17 uur

geplaatst: vandaag om 18:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.