menu

De Site / Algemeen / Het nieuwe design

zoeken in:
Jordy schreef:

Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (1955) - J.R.R. Tolkien

Nou helemaal eens zijn we het blijkbaar niet helaas, maar ik denk toch dat het dan maar deze variant gaat worden, vind het persoonlijk het mooist. Zal het eerdaags even aanpassen.

Misschien al te laat, maar ik heb toch nog een mening hierover. Ik keek zojuist namelijk in 'Mijn Boeken' in mijn 'Nog Lezen' lijst. In deze lijst worden de boeken op dit moment gesorteerd op de voornaam van de schrijver omdat deze nu bovenaan staat. In dit soort lijsten vind ik het wel heel erg fijn als deze gesorteerd zouden op schrijver (en dan het liefst de achternaam) en niet op titel, op die manier staan alle boeken van één schrijver namelijk bij elkaar. Bij de voorkeur die jij nu gegeven hebt, wordt er dus gesorteerd op de titel.

Als ik hier de enige in ben heb ik natuurlijk gewoon pech, maar misschien vinden anderen dit toch ook logischer. Nou ja, misschien toch nog iets om over na te denken...?

kimmie schreef:
(quote)

Misschien al te laat, maar ik heb toch nog een mening hierover. Ik keek zojuist namelijk in 'Mijn Boeken' in mijn 'Nog Lezen' lijst. In deze lijst worden de boeken op dit moment gesorteerd op de voornaam van de schrijver omdat deze nu bovenaan staat. In dit soort lijsten vind ik het wel heel erg fijn als deze gesorteerd zouden op schrijver (en dan het liefst de achternaam) en niet op titel, op die manier staan alle boeken van één schrijver namelijk bij elkaar. Bij de voorkeur die jij nu gegeven hebt, wordt er dus gesorteerd op de titel.

Als ik hier de enige in ben heb ik natuurlijk gewoon pech, maar misschien vinden anderen dit toch ook logischer. Nou ja, misschien toch nog iets om over na te denken...?

Ik ben het helemaal met je eens hoor Kimmie. Ik ben ook voorstander van sorteren op (achter)naam.

Vind het sowieso een raar argument van Jordy om te zeggen dat het sorteren maar op de titel moet omdat dat 'mooier' is. Het gaat er toch om wat praktischer is en niet wat mooier is? Maar goed, ik heb het nu al zo vaak gezegd dat mijn mening wel duidelijk is dacht ik zo

Overigens snap ik dan niet waarom er op MusicMeter niet op titel wordt gesorteerd?

sorteren op auteursnaam leek mij steeds het meest logische... alleen al omdat de titel van het boek in de oorspronkelijke taal wordt weergegeven, en dit een chaotisch overzicht oplevert!

Dimara schreef:
Overigens snap ik dan niet waarom er op MusicMeter niet op titel wordt gesorteerd?

idd ook beter niet!

Wat ik vooral heel lelijk zou vinden is "Achternaam, Voornaam - De Titel", vandaar dat ik een lichte voorkeur voor titel eerst heb. Een maand geleden hadden we de auteur uberhaupt nog niet in de lijsten, en nu is het ineens raar dat we niet op auteur sorteren.

Maar goed, ik ben er eerlijk gezegd ook nog niet helemaal uit

Jordy schreef:
Een maand geleden hadden we de auteur uberhaupt nog niet in de lijsten, en nu is het ineens raar dat we niet op auteur sorteren.

Maar goed, ik ben er eerlijk gezegd ook nog niet helemaal uit

Nou ja, in die zin was het toen misschien 'raar' dat de auteur niet vermeld werd. Wat betreft het Achternaam, Voornaam, ik vind dat zelf toch een vrij gebruikelijke manier weergeven. Bibliotheken.nl doet bijv. niet anders.
Maar goed, uiteindelijk maakt het ook niet zo heel veel uit, gewoon iets om toch nog heel even over te denken.

Zelva schreef:

Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (1955) - J.R.R. Tolkien

Jordy schreef:
Nou helemaal eens zijn we het blijkbaar niet helaas, maar ik denk toch dat het dan maar deze variant gaat worden, vind het persoonlijk het mooist. Zal het eerdaags even aanpassen.

Lijkt mij nog steeds een uitstekende keuze!

Kan de releasedatum hier ook (net zoals op MovieMeter en MusicMeter) vetgedrukt worden?

Ja bedankt, daat gaat inderdaad niet helemaal zoals het hoort

Mooi desing hoor Jordy, maar ik vind Musicmeter toch wel de mooiste denk ik...

Nu vraag ik me echt wel af hoe het oude desing dan was eigenlijk?
De desing zoals die nu is vind ik gewoon heel fijn en overzichtelijk.. warme kleuren ook

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.boekmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://wiki.moviemeter.nl/images/a/a1/MMgesch6.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat BoekMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe BoekMeter met je privacy omgaat.

Zo, maar dan in Boekmeter-stijl.

Was dat de oude? Er was toch ook nog een andere? Die was hoekiger, strakker. Zeker niet met die lelijke icoontjes in de menubalk links.

Nieuwe zier er idd wel stukken beter uit moet ik zeggen! Hoe lang bestaat deze dan al eigenlijk?

mjk87 schreef:
Was dat de oude? Er was toch ook nog een andere? Die was hoekiger, strakker. Zeker niet met die lelijke icoontjes in de menubalk links.

Ik weet dat deze er eerst ietsjes anders uitzag: rechtsboven 'ingelogd als..' stond linksboven, en die balk stond iets hoger. Een ander design kan ik me niet herinneren; maar volgens mij had Boekmeter die icoontjes niet.

Pauwtje schreef:
Nieuwe zier er idd wel stukken beter uit moet ik zeggen! Hoe lang bestaat deze dan al eigenlijk?

Sinds 9 juni 2007.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:00 uur

geplaatst: vandaag om 18:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.