menu

De Site / Algemeen / Het nieuwe design

zoeken in:
avatar van Jordy
Ik heb die ene felle kleur van de linkjes en gebruikersnamen wat donkerder gemaakt

avatar van Freud
Heb je er eigenlijk ook over nagedacht om de zoekbalk wat te verlagen, ik vind nog steeds dat die beter op dezelfde lijn zou komen als zijbalken en titel, ipv er zo wat boven te zweven? Dat is zo ongeveer nog mijn enige opmerking op de layout...

lezert
Bij moviemeter was ik niet te spreken over het nieuwe design, het was me te grijzig, te grauw.
Bij musicmeter vond ik het al stukken beter, al is me dat weer iets te fel blauw, had iets doffer gemogen.
Hier op boekmeter echter is het precies goed.

Dennis
Ben ik de enige die de banner bovenaan veel te fel vind in vergelijking met de overige kleuren paars? Die paarse tintat is inderdaad wat te hip c.q. soft.

avatar van Dimara
Die banner bovenaan vind ik ook iets te fel in vergelijking met de rest. Maar het stoort me ook weer niet heel erg.

avatar van Jordy
Ik hoor niemand over het feit dat de auteur nu wel in lijstjes / overzichten / headers staat? Volgens mij toch wel een goede zet, verkeerde inschatting van mij in het begin.

avatar van psyche
psyche (crew)
Kan iemand mij helpen bij het volgende. Ik wil eigenlijk een andere avatar afbeelding van Psyche dan die ik nu gebruik, maar als ik de gewenste afbeelding van een redelijk groot GIF bestand naar 54x54 bewerk zijn de verhoudingen van de afbeelding dusdanig dat Psyche meer op Miss Piggy lijkt.
Nu heb ik het origineel al bewaard als een JPEG en dan zou ik hem volgens Jordy moeten kunnen verzenden in het (grote) originele formaat, de site zou hem dan automatisch aanpassen.
Echter, zodra ik dit doe krijg ik steeds 'incorrecte afbeelding'.
Wat doe ik verkeerd of kan het gewoon niet zo?

Jordy schreef:
Ik hoor niemand over het feit dat de auteur nu wel in lijstjes / overzichten / headers staat? Volgens mij toch wel een goede zet, verkeerde inschatting van mij in het begin.


Ik had het niet eens opgemerkt, zo logisch is het dat ze er wel staan, zeer goed bespaart me toch telkens een muisklik

avatar van eRCee
Jordy schreef:
Ik hoor niemand over het feit dat de auteur nu wel in lijstjes / overzichten / headers staat? Volgens mij toch wel een goede zet, verkeerde inschatting van mij in het begin.

Ja zeg, verrek! Het is zo logisch dat het bijna niet opvalt maar toch een grote verbetering.

De paarse kleuren zijn veel beter nu, alleen de banner is inderdaad nog iets te giftig mijns inziens.

Louis2703
Ook hier, goed gelukt!
Ik denk nog het mooist van allemal.

avatar van Freud
Jordy schreef:
Ik hoor niemand over het feit dat de auteur nu wel in lijstjes / overzichten / headers staat? Volgens mij toch wel een goede zet, verkeerde inschatting van mij in het begin.

Het is me daarnet pas opgevallen, maar absoluut een hele verbetering. Je kijkter automatisch naar, zonder dat je het echt opmerkt, maar het maakt de lijstjes een pak overzichtelijker.

Ik vind persoonlijk de kleuren wel vrij zwaar (het is overigens mooier dan de oude site )

Over de namen bij het boek. Ik denk dat het een goede verbetering is, maar zou het ook andersom kunnen? Het gaat per slot van rekening om het boek van een bepaalde schrijver en niet om een schrijver van een bepaald boek.

avatar van Arkadi
Ook al ben ik kleurenblind vind ik deze kleuren het er het mooist uitzien van alle 3 de meters

Sjonge, paars hoor! Maar mijn complimenten, absoluut. Lekker eigenzinnig. En voor de auteursnamen alleen maar hulde, zo hoort het. Ik denk dat de volgorde prima is zo, als je een of andere getransscribeerde russische titel ziet staan lijkt het me belangrijk om eerst te weten over welke schrijver je het nu eigenlijk hebt. De auteur is bij boeken nu eenmaal (gemiddeld genomen) iets belangrijker dan de regisseur bij films.

avatar van J.Bell
Kijk, dit vindt ik dus mooi! Leuk dat paars, past ook mooi bij mijn avatar

En nog een tweede opmerking over auteurs. Kan er een oplossing komen voor boeken waarvan de auteur onbekend is? Het is namelijk geen gezicht (vind ik). zou in deze gevallen de auteur niet gewoon weggelaten kunnen worden? dus: Poetic Edda, ipv Onbekend - Poetic Edda.

Mocht er nog wel voor gekozen worden om de titel en auteur om te draaien zou er misschien voor deze oplossing gekozen kunnen worden: Poetic Edda - Auteur onbekend.

avatar van Dimara
aegron schreef:
En nog een tweede opmerking over auteurs. Kan er een oplossing komen voor boeken waarvan de auteur onbekend is? Het is namelijk geen gezicht (vind ik). zou in deze gevallen de auteur niet gewoon weggelaten kunnen worden? dus: Poetic Edda, ipv Onbekend - Poetic Edda.

Mocht er nog wel voor gekozen worden om de titel en auteur om te draaien zou er misschien voor deze oplossing gekozen kunnen worden: Poetic Edda - Auteur onbekend.

Mogen er boeken zonder auteur op dan?

Dimara schreef:
(quote)

Mogen er boeken zonder auteur op dan?


Zie mijn top-10

avatar van Jordy
aegron schreef:
En nog een tweede opmerking over auteurs. Kan er een oplossing komen voor boeken waarvan de auteur onbekend is? Het is namelijk geen gezicht (vind ik). zou in deze gevallen de auteur niet gewoon weggelaten kunnen worden? dus: Poetic Edda, ipv Onbekend - Poetic Edda.

Mocht er nog wel voor gekozen worden om de titel en auteur om te draaien zou er misschien voor deze oplossing gekozen kunnen worden: Poetic Edda - Auteur onbekend.


Is het niet logischer om de "verplichting" van minimaal 1 auteur (die er nu technisch is) weg te halen?

avatar van Dimara
Aangezien de auteur nu voor de titel staat, is het dan nog nodig om het lidwoord achter de titel te zetten? Zeg nou zelf, dit ziet er toch niet uit: Carlos Ruiz Zafón - Sombra del Viento, La

avatar van Dimara
Is dit ook nieuw trouwens? Dat er een enter tussen het genre en het aantal pagina's zit?

Engels
Thriller

408 pagina's
Eerste druk: Mira, Don Mills (Verenigde Staten)

avatar van Zelva
Jordy schreef:

Is het niet logischer om de "verplichting" van minimaal 1 auteur (die er nu technisch is) weg te halen?


Dat lijkt me een goede oplossing ja.

avatar van Zelva
Dimara schreef:
Aangezien de auteur nu voor de titel staat, is het dan nog nodig om het lidwoord achter de titel te zetten? Zeg nou zelf, dit ziet er toch niet uit: Carlos Ruiz Zafón - Sombra del Viento, La


Mee eens, dat ziet er inderdaad niet uit. Op MusicMeter staat het lidwoord wel gewoon vooraan. Maar om even 7000 boeken aan te gaan passen, lijkt me ook niet echt een prettig vooruitzicht.

avatar van Dimara
Zelva schreef:
(quote)


Mee eens, dat ziet er inderdaad niet uit. Op MusicMeter staat het lidwoord wel gewoon vooraan. Maar om even 7000 boeken aan te gaan passen, lijkt me ook niet echt een prettig vooruitzicht.

Ach, niet elk boek heeft een lidwoord vooraan En met z'n allen kunnen we een heel eind komen toch? Hoeft geen excuus te zijn om het niet te doen.

avatar van Jordy
Ja dat is inderdaad een onvoorziene bijkomstigheid van deze beslissing, dat lidwoorden weer gewoon aan het begin mogen/zouden moeten (zoals op MusicMeter) aangezien lijsten toch alfabetisch gesorteerd moeten gaan worden op schrijver ipv op titel (ook een openstaand puntje trouwens, gaat nu nog wel op titel).

De bekende de/het/een/a/the dingen zal ik wel via een scriptje doen als iedereen het met deze beslissing eens is, dan blijven er niet zo veel meer over.

avatar van Koekebakker
Ik ben blij dat de auteur zichtbaar is in de lijsten. Al zou ik het dan weer liever andersom zien: TITEL - AUTEUR Het gaat immers om het boek, de auteur is overige info.

Als je de info in deze volgorde laat, ben ik zeker ook voor om de lidwoorden weer vooraan de titel te plaatsen.

Veder erg mooi ook weer, dit design. Beetje donkere zijbalken weliswaar, maar strak en stijlvol.

Ook een puntje trouwens: Als je bij de bibliografie van een auteur kijkt, staat ook daar telkens nog weer de naam van de auteur voor. Dat lijkt me een beetje overbodig.

avatar van Martin Van K
Arnie schreef:
Ook een puntje trouwens: Als je bij de bibliografie van een auteur kijkt, staat ook daar telkens nog weer de naam van de auteur voor. Dat lijkt me een beetje overbodig.


inderdaad overbodig, maar daar is wellicht weinig aan te veranderen.

nieuwe design vind ik knap, net als bij moviemeter, al is hij natuurlijk veel te paars... lelijk kleur maw.

avatar van Jordy
Arnie schreef:
Ook een puntje trouwens: Als je bij de bibliografie van een auteur kijkt, staat ook daar telkens nog weer de naam van de auteur voor. Dat lijkt me een beetje overbodig.


Voor de consistentie wil ik graag dat elke lijst er hetzelfde uitziet, daarnaast is het in dit soort gevallen weer wel interessant.

lezert
Jordy schreef:


Voor de consistentie wil ik graag dat elke lijst er hetzelfde uitziet, daarnaast is het in dit soort gevallen weer wel interessant.


Dan zou je eigenlijk ook op de auteurspagina het 'aantal boeken van deze schrijver' voor alle pseudoniemen moeten optellen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:52 uur

geplaatst: vandaag om 07:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.