menu

Mijn Updates +
De Site / Algemeen / Mijlpalen op BoekMeter

zoeken in:
Okee.

Mij zal je er niet op betrappen.

Ik ben een zeer rechtschapen jongeman.

Halley23 (moderator)
Zo mag ik het horen

Halley23 schreef:
(quote)
Het is een ongeschreven regel op BoekMeter dat je een boek gelezen moet hebben om er op te kunnen stemmen. Bovendien is het natuurlijk erg flauw om op een boek te stemmen - bv. op basis van een recensie - als je het niet gelezen hebt.

Dat is toch niet meer dan logisch.
Ik stem gewoon nadat ik het boek gelezen heb, en zelfs dan is het soms moeilijk om er een cijfer op te plakken.
Maar, hier dus ook een dame die zich aan de regeltjes houdt.

Met dank aan Halley23 staat de Portland-serie van Martin Koomen nu compleet op BM.

Boekmeter bestaat ruim 10 jaar.
Dank aan iedereen die daaraan meewerkt(e).

10 jaar waarvan ik er toch 8 heb mogen mee beleven.

Gefeliciteerd, en bedankt iedereen die zich hiervoor inzet.

Op naar het volgende decennium.

Oei, het officiële jubileum hebben we volgens mij gemist: 19 juli 2016 was het precies 10 jaar. Toch jammer dat ik één dag niet heb meegemaakt.

Uit de categorie "opa vertelt": in de eerste weken van het bestaan van de site heb ik nog tijdelijk de lijst van meeste stemmen aangevoerd dankzij de snelle toevoeging van de Harry Potter-reeks en enkele klassiekers. Dit duurde tot ongeveer 25 stemmen, daarna werd ik voorbij gestreefd door de illustere aegron die jarenlang lijstaanvoerder bleef totdat hij zelf werd onttroond (en later met de noorderzon vertrok, onder het mom van een te druk gezinsleven).

Dat waren nog eens tijden!

eRCee schreef:
Oei, het officiële jubileum hebben we volgens mij gemist: 19 juli 2016 was het precies 10 jaar. Toch jammer dat ik één dag niet heb meegemaakt.

Haha, nooit geweten dat jij zo'n oerbewoner was van dit platform! Van de gebruikers met een nog lager nummer dan jij is er nog een tiental actief te noemen. Er zijn slechts acht gebenedijden die alles vanaf dag één hadden kunnen meemaken. Daarvan zijn alleen nog de nummers 3, 2 en last but not least nummer 1 actief.

Als ik het me goed herinner was dat oneerlijke concurrentie: Jordy draaide de eerste dag een proefversie of iets dergelijks met crewleden van MM. Nelie Kroes zou dat soort praktijken heden ten dage niet meer goedkeuren.

eRCee schreef:
Als ik het me goed herinner was dat oneerlijke concurrentie: Jordy draaide de eerste dag een proefversie of iets dergelijks met crewleden van MM. Nelie Kroes zou dat soort praktijken heden ten dage niet meer goedkeuren.

Juist, in dat geval vind ik dat we ons moeten conformeren aan de visie van mevrouw Kroes. 19 Juli was een try-out; het echte verhaal begint op 20 juli en de nummers 9 t/m 73 waren er gelijk al bij. Veel aanmeldingen op één dag; dat zijn aantallen waar we nu van dromen!

Aha, dus het wordt niet gewaardeerd dat een website eerst wordt getest voordat die live gaat...?
Dus er had een brakke site gelanceerd moeten worden waarvan eRCee het laagste usernummer had kunnen krijgen. Het is maar waar je belang aan hecht...

Jordy (admin)
ik vermoed dat het een grapje was

Jordy (admin)
20 juli 2006 ging de site blijkbaar open voor inschrijven, al was hij toen nog niet af

BoekMeter.nl - MovieMeter.nl

Jordy schreef:
ik vermoed dat het een grapje was
Jazeker, dat van mij wel, en ik mag aannemen dat ook eRCee en kappeuter zich hier met een zekere ironie hebben uitgedrukt. Maar wel goed dat er een beslissing is geforceerd, en dat eRCee van een meer dan tien jaar durend trauma is verlost.

Zijn we nou gewoon die 200.000 stemmen gepasseerd zonder dat iemand iets zei? Aan allen, proficiat!

Halley23 (moderator)
Berichten t.a.v. Ted's mijlpaal verplaatst naar De Site > Gebruikers > Gebruikersmijlpalen

chris reifert (crew)
Volgens de teller hebben we de 60.000 boeken op de site gehaald!

Sol1 (crew)
Een bijzonder mooie score, gefeliciteerd, maar we gaan er zelfs meer van maken

Sol1 (crew)
Met PeterW als toevoeger van het 60.000e boek - en dan nog eentje met zijn eigen voornaam

Sol1 schreef:
Met PeterW als toevoeger van het 60.000e boek - en dan nog eentje met zijn eigen voornaam

Dat is wel toevallig.

We hebben de laatste 30 dagen met z'n allen meer dan 600 boeken toegevoegd. Dat is iets meer dan 20 per dag! Als je rechts bovenin kijkt bij https://www.boekmeter.nl/book/additionupdates/0 zie je 'maar' 12 vervolgschermen (met ieder 50 boeken), maar er is nog een dertiende, waarmee we dus boven de 600 uitkomen: https://www.boekmeter.nl/book/additionupdates/600. Ik denk niet dat te achterhalen is of dit een record is, maar veel is het wel! Alle toevoegers hartelijk dank!

Dat is wel een fantastisch record. 600 boeken op 30 dagen, petje af voor allen die dit verwezenlijkt hebben.

Arkan schreef:
Dat is wel een fantastisch record. 600 boeken op 30 dagen, petje af voor allen die dit verwezenlijkt hebben.
Het record is na een week alweer verpulverd: de huidige stand is 731, nog steeds in 30 dagen.

gert_r schreef:
Het record is na een week alweer verpulverd: de huidige stand is 731, nog steeds in 30 dagen.
En alweer kan ik melden dat er ruimte was voor meer: op dit moment is de stand 852 toevoegingen in 30 dagen! Daarvan is pakweg veertig procent afkomstig van chris reifert. Ik vind het een knappe prestatie. Overigens zitten we nu, wat deze meting betreft, langzamerhand wel op het punt dat de boeken er aan de achterkant net zo hard gaan afvallen als ze aan de voorkant worden toegevoegd, dus ik denk dat de top wel zo'n beetje bereikt is ...

Ted Kerkjes (moderator)
gert_r schreef:
Overigens zitten we nu, wat deze meting betreft, langzamerhand wel op het punt dat de boeken er aan de achterkant net zo hard gaan afvallen als ze aan de voorkant worden toegevoegd, dus ik denk dat de top wel zo'n beetje bereikt is ...
Hoe bedoel je dat?

Halley23 (moderator)
Ted Kerkjes schreef:
(quote)
Hoe bedoel je dat?
Ik denk dat gert het overzicht van toevoegingen bedoeld, momenteel kun je 17 pageviews met toevoegingen zien, van pakweg de laatste 4 weken...

Halley23 schreef:
Ik denk dat gert het overzicht van toevoegingen bedoeld, momenteel kun je 17 pageviews met toevoegingen zien, van pakweg de laatste 4 weken...
Ted Kerkjes Klopt! Als je nu kijkt naar de oudste toevoeging in https://www.boekmeter.nl/book/additionupdates dan is dat
Mucizevi Mandarin - Aslı Erdoğan (1996), toegevoegd: 24 september, 13:10 uur. Het werkt tot op de minuut nauwkeurig. Je zult zien dat die toevoeging morgen 24 oktober na 13:10 uur niet meer getoond wordt, a.h.w. uit de lijst is gevallen.

Ted Kerkjes (moderator)
Ah, op die manier. Ik was al bang dat er toevoegingen verdwenen...
Dank voor jullie antwoord, Halley23 & gert_r!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:56 uur

geplaatst: vandaag om 00:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.