De Site / Algemeen / Feedback, klachten en andere opmerkingen
zoeken in:
0
geplaatst: 18 december 2006, 21:04 uur
Tyler G schreef:
Daarnaast lijkt mij de datum van macbeth ook niet echt correct (1405) gegeven dat shakespeare is geboren op 23 april 1564. ik denk dat dit dan 1623 moet zijn (First Folio).
Daarnaast lijkt mij de datum van macbeth ook niet echt correct (1405) gegeven dat shakespeare is geboren op 23 april 1564. ik denk dat dit dan 1623 moet zijn (First Folio).
1623 lijkt me ook niet kloppen. Volgens Wikipedia is Shakespeare gestorven in 1616.
0
geplaatst: 21 december 2006, 08:14 uur
De iota zie ik vaak weergegeven als een blokje, bijvoorbeeld hier (alternatieve titel). Het werd al eens genoemd bij de Ilias overigens. Is daar wat aan te doen of ligt het aan mijn computer?

0
Dustyfan
geplaatst: 21 december 2006, 10:43 uur
De weergave van niet-latijnse letters is inderdaad afhankelijk van welke tekensets jouw computer wel en niet aankan. Het naadje van de kous weet ik er niet van (expert Queto, waar ben je?). In ieder geval is dit wel de reden dat originele titels in 'vreemde' tekens niet als eerste titel worden ingevoerd, maar 'slechts' als alternatieve titel.
Maar als velen van jullie hier hinder van hebben, moeten we misschien toch de vreemde tekens afschaffen? Hoe is dat bij anderen?
Maar als velen van jullie hier hinder van hebben, moeten we misschien toch de vreemde tekens afschaffen? Hoe is dat bij anderen?
0
geplaatst: 21 december 2006, 10:55 uur
voorlopig zoals eRCee enkel de iota als vierkantje opgemerkt... geen probleem
0
geplaatst: 22 december 2006, 15:28 uur
Het valt mij op dat er tot nu toe vrij weinig recensies worden geplaatst op boekmeter, laat staan dat er discussies zijn over een boek.
Deels zal dat komen door de opbouw-fase waarin we verkeren. Het gros van de stemmen is natuurlijk gebaseerd op oude leeservaringen.
Het is echter ook zo dat deze site waarschijnlijk kleiner zal blijven dan bijvoorbeeld Moviemeter (in aantallen gebruikers). Daarbij doe je wat langer over het lezen van een boek dan over het kijken van een film.
Gevolg daarvan is dat het 'gebrek' aan recensies en discussies een blijvend probleem kan zijn. Als iemand een bericht heeft geplaatst kan het maanden duren voordat iemand anders het boek heeft gelezen.
Daarom leek het me leuk om een topic (of functie?) te maken voor een 'boek van het kwartaal'. We kiezen met elkaar een boek uit dat veel gebruikers sowieso van plan zijn te gaan lezen (Cloud Atlas lijkt me bijvoorbeeld een mooie) en geheel vrijblijvend kunnen users dit boek dan in dat kwartaal gaan lezen, in de wetenschap dat ze niet de enige zijn. Als in 3 maanden tijd een man of 5 dat boek leest en er een bericht over schrijft krijg je een levendig topic.
Eerst maar eens de meningen peilen voordat een dergelijk topic wordt geopend. Dus: wat vinden jullie?
Deels zal dat komen door de opbouw-fase waarin we verkeren. Het gros van de stemmen is natuurlijk gebaseerd op oude leeservaringen.
Het is echter ook zo dat deze site waarschijnlijk kleiner zal blijven dan bijvoorbeeld Moviemeter (in aantallen gebruikers). Daarbij doe je wat langer over het lezen van een boek dan over het kijken van een film.
Gevolg daarvan is dat het 'gebrek' aan recensies en discussies een blijvend probleem kan zijn. Als iemand een bericht heeft geplaatst kan het maanden duren voordat iemand anders het boek heeft gelezen.
Daarom leek het me leuk om een topic (of functie?) te maken voor een 'boek van het kwartaal'. We kiezen met elkaar een boek uit dat veel gebruikers sowieso van plan zijn te gaan lezen (Cloud Atlas lijkt me bijvoorbeeld een mooie) en geheel vrijblijvend kunnen users dit boek dan in dat kwartaal gaan lezen, in de wetenschap dat ze niet de enige zijn. Als in 3 maanden tijd een man of 5 dat boek leest en er een bericht over schrijft krijg je een levendig topic.
Eerst maar eens de meningen peilen voordat een dergelijk topic wordt geopend. Dus: wat vinden jullie?
0
geplaatst: 22 december 2006, 17:04 uur
Lijkt me een superidee!
. Je kunt dan in dan na anderhalve maand (bijv.) een topic beginnen voor de selectie van het komende kwartaal. Dit houdt mensen ook bezig...

0
geplaatst: 22 december 2006, 18:18 uur
Een echte digitale leesclub dus
. Mooi idee, als je ervoor zorgt dat er in dat kwartaal een vakantie valt doe ik zeker mee!

0
Dustyfan
geplaatst: 22 december 2006, 20:12 uur
Het idee is inderdaad heel erg leuk. Zelf krijg ik het momenteel amper voor elkaar om 1 boek per half jaar te lezen, maar dat mag de pret niet drukken. Ik zal in ieder geval proberen om mee te doen.
0
geplaatst: 23 december 2006, 09:52 uur
0
geplaatst: 23 december 2006, 11:02 uur
Lijkt mij niet handig om die sticky te doen. Zie bij site algemeen de twee sticky's, en zie waar die voor dienen. Wat anders dan zomaar een onderwerp.
0
geplaatst: 23 december 2006, 11:16 uur
neo schreef:
Wat anders dan zomaar een onderwerp.
Wat anders dan zomaar een onderwerp.
Het maakt het meer een soort (officiele) functie van de site en dat lijkt me wel goed eigenlijk.
0
geplaatst: 23 december 2006, 16:23 uur
Maar waarom moet dat dan sticky en een soort van officieel onderdeel van de site worden? Omdat het goed is? Het zal vast niet de enige goede topic zijn. Voor de rest prima idee hoor 

0
geplaatst: 24 december 2006, 12:47 uur
Ik denk dat er aan dit 'gebrek' aan recensies veel zou veranderen als iedereen die een top 10 heeft opgesteld een motivatie zou neerschrijven waarom zij die boeken nu net zo geweldig vinden.
Moet de boeken van Edgar Allen Poe nog eens in hun oorspronkelijke taal lezen om mijn stem vast te leggen. Dan
zal ik zelf binnekort eens het goede voorbeeld geven.
Nu is mijn top 10 met o.a. een boek dat maar 3,5 krijgt niet echt waardig te noemen.
Moet de boeken van Edgar Allen Poe nog eens in hun oorspronkelijke taal lezen om mijn stem vast te leggen. Dan
zal ik zelf binnekort eens het goede voorbeeld geven.

0
geplaatst: 25 december 2006, 16:38 uur
Ik heb het lastig om lange berichten te schrijven over boeken die ik niet pas gelezen heb, dingen als stijl en zo vergeet ik nogal vlug, en ook specifieke details, hetgeen ik me het best herinner is het gevoel dat ikzelf had toen ik het las, en daaraan kopel ik dan mijn waardering. Maar ik zal proberen over alle nieuwe boeken die ik lees uitgebreid te berichten
.

0
geplaatst: 29 december 2006, 15:28 uur
Ik kom precies wat te laat, want ik zie dat sinds mijn vorige bezoek de site kleur veranderd is.
Is dit definitief?
Want ik ben zeker niet alleen als ik zeg dat ik dit een lelijk kleurencombinatie vind...
Waar is het logo trouwens naar toe?
Is dit definitief?
Want ik ben zeker niet alleen als ik zeg dat ik dit een lelijk kleurencombinatie vind...
Waar is het logo trouwens naar toe?

0
Dustyfan
geplaatst: 29 december 2006, 16:03 uur

De site was en is nog steeds hartstikke lila/paars en met hetzelfde logo. Hoe zie jij de site dan?
0
geplaatst: 29 december 2006, 17:33 uur
Haha, ik denk dat hij al teveel kerst heeft gevierd.;-)
De site ziet er net hetzelfde uit als de dag dat hij werd gelanceerd. Met deze kleurencombinaties ziet hij er trouwens prima uit.
De site ziet er net hetzelfde uit als de dag dat hij werd gelanceerd. Met deze kleurencombinaties ziet hij er trouwens prima uit.
0
geplaatst: 30 december 2006, 13:44 uur
50 Wereldroutes van Floortje Dessing en Revelations van onder meer Clive Barker zijn van de site verwijderd.
Revelations is een bloemlezing van meerdere auteurs en mag daarom niet toegevoegd worden. 50 Wereldroutes is volgens ons meer een routebeschrijvingenboek, dan een reisverslag en valt daardoor buiten de criteria.
Revelations is een bloemlezing van meerdere auteurs en mag daarom niet toegevoegd worden. 50 Wereldroutes is volgens ons meer een routebeschrijvingenboek, dan een reisverslag en valt daardoor buiten de criteria.
0
geplaatst: 31 december 2006, 03:34 uur
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zelf boeken toevoegen aan de site
0
geplaatst: 2 januari 2007, 20:03 uur
Ik probeer The Silmarillion in mijn top 10 te zetten maar hij pakt 'm niet.
Boek staat al wel op boekmeter:
http://www.boekmeter.nl/book/206
Boek staat al wel op boekmeter:
http://www.boekmeter.nl/book/206
0
geplaatst: 3 januari 2007, 18:57 uur
Wat is je zoekopdracht? Als ik bv. zoek op "silmar" lukt het wel.
0
geplaatst: 10 januari 2007, 01:54 uur
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Toevoegen. Welke criteria?
0
geplaatst: 12 januari 2007, 22:07 uur
Is het geen idee om in de bibliografie van een auteur onderscheid te maken tussen korte verhalen/romans/ verhalenbundels, net zoals er bij musicmeter onderscheid wordt gemaakt tussen EP's/albums/verzamel-live ?
Ook wordt bij het toevoegen van album bij musicmeter automatisch gecorrigeerd als je verkeerde woorden met hoofdletter schrijft of als je (Live) typt in plaats van [Live], zou dat hier ook niet kunnen met hoofdletters en in het geval je 'De' of 'The' oid vooraan schrijft?
Ook wordt bij het toevoegen van album bij musicmeter automatisch gecorrigeerd als je verkeerde woorden met hoofdletter schrijft of als je (Live) typt in plaats van [Live], zou dat hier ook niet kunnen met hoofdletters en in het geval je 'De' of 'The' oid vooraan schrijft?
0
geplaatst: 17 januari 2007, 17:50 uur
de toevoeging van het volgende boek was afgekeurd: Livläkarens Besök (1999). Nu wou ik even het boek verbeteren, maar ik vond het boek niet meer terug bij de rejections, en niemand anders had het ook al toegevoegd. Verdwijnt een titel na een bepaalde periode van die lijst van afgekeude boeken misschien?
0
geplaatst: 17 januari 2007, 19:28 uur
Ik heb dit boek onlangs (geprobeerd) te 'verbeteren', daardoor is het boek toen van de lijst gehaald. Nu staat het er echter weer op, dus je kunt het nog eens proberen.
0
geplaatst: 18 januari 2007, 10:07 uur
kimmie schreef:
Ik heb dit boek onlangs (geprobeerd) te 'verbeteren', daardoor is het boek toen van de lijst gehaald. Nu staat het er echter weer op, dus je kunt het nog eens proberen.
nou, ik vind het toch niet terug hoor! Tenzij er nu weer iemand een poging doet om een duidelijke afbeelding te verkrijgen

als het maar op de site komt...

0
Dustyfan
geplaatst: 18 januari 2007, 13:51 uur
Nadat een toevoeging is afgekeurd, krijgt de (laatste) toevoeger 48 uur de tijd om zelf de toevoeging te verbeteren en weer in te sturen. Gebeurt dit niet, dan is de toevoeging in de rejections-lijst terug te vinden en kan iedereen de toevoeging verbeteren en opnieuw insturen.
0
geplaatst: 20 januari 2007, 19:04 uur
Welk plaatje is mooier? De eerste is de originele cover, mooi ontwerp, maar niet helemaal scherp: de onderste letters zijn niet goed leesbaar. De tweede is een lelijke, niet originele uitgave, maar wel haarscherp.

Mijns inziens zijn originaliteit en 'mooiheid' veel belangrijker criteria voor het goedkeuren van een afbeelding dan scherpte (voor de duidelijkheid: de eerste komt niet door de keuring, de tweede wel).
Zie ook de covers van Dostojewski op de site, stuk voor stuk spuuglelijk. Misschien kunnen we daar beter engelse titels op een mooiere omslag accepteren.
Verder geen kritiek op de crew, maar ik ben wel benieuwd wat jullie visie hierop is.

Mijns inziens zijn originaliteit en 'mooiheid' veel belangrijker criteria voor het goedkeuren van een afbeelding dan scherpte (voor de duidelijkheid: de eerste komt niet door de keuring, de tweede wel).
Zie ook de covers van Dostojewski op de site, stuk voor stuk spuuglelijk. Misschien kunnen we daar beter engelse titels op een mooiere omslag accepteren.
Verder geen kritiek op de crew, maar ik ben wel benieuwd wat jullie visie hierop is.
0
geplaatst: 21 januari 2007, 15:10 uur
De "Mijn Boeken" functionaliteit is onder handen genomen. Mocht je rare dingen zien hoor ik het graag.
* denotes required fields.