De Site / Algemeen / Feedback, klachten en andere opmerkingen
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2023, 23:10 uur
Halley23 schreef:
(quote)
Als ik Belastingparadijzen intik wordt het boek direct gevonden, zo ook met Richesse Cachée. Dus wat er mis gaat bij jou is een raadsel. Misschien maakt het uit dat ik de Engelse titel heb verwijderd - immers overbodig (zie wiki) - who knows... Inmiddels doet hij het hier ook weer. Ik had overigens die Engelse titel wel met reden ook toegevoegd omdat dit boek veelal onder die Engelse titel bekend is (binnen dat wereldje), meer dan de originele Franse in ieder geval. Dus met zoeken zal iemand eerder die Engelse titel gebruiken.
0
Sol1 (moderator)
geplaatst: 10 mei 2023, 23:54 uur
Halley23 schreef:
Misschien maakt het uit dat ik de Engelse titel heb verwijderd - immers overbodig (zie wiki) - who knows...
Eigenaardig dit. Ik heb het verhaal van mjk87 eerder deze avond getest en liep tegen hetzelfde probleem op van een nietwerkende zoekfunctie. Nu komt het boek bij zoeken inderdaad gelijk naar voren.Misschien maakt het uit dat ik de Engelse titel heb verwijderd - immers overbodig (zie wiki) - who knows...
1
geplaatst: 12 mei 2023, 10:38 uur
Hoi ik heb een vraagje. Is de top 100 lijst van schrijvers up to date? Ik vind die lijstjes altijd leuk maar heb het idee dat hij al heel lang niet verandert is. Groetjes Kafka
4
geplaatst: 17 juni 2023, 14:34 uur
Het valt mij op dat de zoekfunctie van Boekmeter de laatste tijd niet goed werkt. Ik heb al een paar keer een boek toegevoegd, waarna ik als reactie kreeg dat het er al op stond. Maar als ik op de titel zoek, dan komt het er niet uit.
Ik hoop dat ik nu eens ga onthouden dat ik dan op de schrijver moet zoeken, dan naar de pagina van de schrijver gaan en vervolgens de titel in het lijstje kan aanklikken.
Ik hoop dat ik nu eens ga onthouden dat ik dan op de schrijver moet zoeken, dan naar de pagina van de schrijver gaan en vervolgens de titel in het lijstje kan aanklikken.
2
geplaatst: 17 juni 2023, 15:59 uur
Dat probleem speelt Meter-breed Lalage, op MusicMeter is de zoekfunctie helemaal de weg kwijt. Daar kwam de developer met dit statement:
Ik ben er naar aan het kijken. De waarheid is dat het jammer genoeg een oude en moeilijk gangbare zoekmachine software is. Ik ben met de host bezig om te kijken hoe ik daar meer controle over kan krijgen. Om te zien wat er wel en niet in staat.
Veel cruciale functies maken er gebruik van. Voor MovieMeter hebben we een nieuwe zoekfunctie gemaakt, juist hierom. Maar dat is best kostbaar en kost veel tijd te maken en om alle formulieren te updaten kost nog meer tijd.
Veel cruciale functies maken er gebruik van. Voor MovieMeter hebben we een nieuwe zoekfunctie gemaakt, juist hierom. Maar dat is best kostbaar en kost veel tijd te maken en om alle formulieren te updaten kost nog meer tijd.
1
geplaatst: 21 juni 2023, 11:30 uur
Er is zojuist op MusicMeter een update gepost door de developer omtrent de niet functionerende zoekfunctie:
We zijn ons hier intern van bewust en hebben net een gesprek gehad. Maar weten gewoon nog niet hoe we dit kunnen maken aangezien de zoekmachine oud, log en intern weinig tot geen kennis van is.
Het is iets wat van de vorige eigenaar afkwam. Hoe vervelend ook, zoiets kost veel tijd. Voor nu willen we wel proberen SOLR (huidige zoekmachine) weer werkend te krijgen. Een tijdsduur kan en wil ik niet geven.
Een nieuwe is te ingewikkeld en tijdrovend. Er is simpelweg te veel data.
Het is iets wat van de vorige eigenaar afkwam. Hoe vervelend ook, zoiets kost veel tijd. Voor nu willen we wel proberen SOLR (huidige zoekmachine) weer werkend te krijgen. Een tijdsduur kan en wil ik niet geven.
Een nieuwe is te ingewikkeld en tijdrovend. Er is simpelweg te veel data.
1
geplaatst: 19 juli 2023, 11:03 uur
Gisterochtend, 18 juli, stonden er in de toplijst-toevoegingen 1820 toevoegingen voor mij genoteerd.
Gisteren, 18 juli, heb ik drie toevoegingen gedaan. Jawel!
Dus ik zou verwachten dat ik nu 1823 toevoegingen op mijn naam heb staan.
Boekmeter komt echter, zowel volgens mijn profiel als volgens de toplijst-toevoegingen van vandaag, tot 1822.
Het is mij bekend dat er op dit moment in diverse geledingen van onze maatschappij sprake is van onduidelijke algoritmes. Valt het sommetje ‘1820 + 3 = 1822’ ook in die categorie?
Is dit een bekend probleem?
Gisteren, 18 juli, heb ik drie toevoegingen gedaan. Jawel!
Dus ik zou verwachten dat ik nu 1823 toevoegingen op mijn naam heb staan.
Boekmeter komt echter, zowel volgens mijn profiel als volgens de toplijst-toevoegingen van vandaag, tot 1822.
Het is mij bekend dat er op dit moment in diverse geledingen van onze maatschappij sprake is van onduidelijke algoritmes. Valt het sommetje ‘1820 + 3 = 1822’ ook in die categorie?
Is dit een bekend probleem?
0
geplaatst: 22 juli 2023, 23:58 uur
1
Sol1 (moderator)
geplaatst: 23 juli 2023, 01:56 uur
Insignificance schreef:
Bad Blood: Secrets and Lies in a Silicon Valley Startup - John Carreyou (2018) - BoekMeter.nl
Bad Blood - John Carreyrou (2018) - BoekMeter.nl
Eentje is wel genoeg, denk ik?
Bij één van de twee stond de naam van de schrijver verkeerd gespeld. Ik heb dat gewijzigd in het juiste 'Carreyrou', maar omdat er op beiden gestemd is en er ook berichten zijn geplaatst zal een moderator de stemmen en berichten van de laatste toevoeging moeten overzetten naar de eerste. WildeOscar?Bad Blood: Secrets and Lies in a Silicon Valley Startup - John Carreyou (2018) - BoekMeter.nl
Bad Blood - John Carreyrou (2018) - BoekMeter.nl
Eentje is wel genoeg, denk ik?
0
geplaatst: 11 augustus 2023, 09:58 uur
Op woensdag 12 juli werkte die functionaliteit nog, maar ik heb het idee dat er daarna iets mis gegaan is met het doorvoeren van de auteurscorrecties. Klopt dat❓
1
WildeOscar (moderator)
geplaatst: 14 augustus 2023, 10:59 uur
gert_r schreef:
Op woensdag 12 juli werkte die functionaliteit nog, maar ik heb het idee dat er daarna iets mis gegaan is met het doorvoeren van de auteurscorrecties. Klopt dat❓
Tim94, heb jij hier een antwoord op?
0
geplaatst: 15 augustus 2023, 13:41 uur
Die twee boeken van Roland Buti - BoekMeter.nl zijn gisteren pas toegevoegd en van Buti zijn wel auteursgegevens ingevoerd, naar ik aanneem met crew-permissies. Misschien is dat een hint?
0
geplaatst: 17 augustus 2023, 14:05 uur
1
psyche (crew)
geplaatst: 17 augustus 2023, 20:06 uur
Οὖτις schreef:
Dubbel in de lijst:
Teleny, or The Reverse of the Medal (1893)
Teleny, or The Reverse of the Medal: A Physiological Romance of To-Day
Dubbel in de lijst:
Teleny, or The Reverse of the Medal (1893)
Teleny, or The Reverse of the Medal: A Physiological Romance of To-Day
Dankjewel, dubbeling verwijderd ✅
0
PeterW (crew)
geplaatst: 20 augustus 2023, 03:37 uur
Op een of andere manier komen wijzigingen in de geboorte- en sterfdata van auteurs niet meer door.
0
Halley23 (moderator)
geplaatst: 20 augustus 2023, 11:56 uur
hmm vreemd Peter, ik wat nieuwe gegevens zonder problemen ingevoerd en ook getest of bestaande data veranderd konden worden, ook zonder probleem. Probeer nog eens...
0
PeterW (crew)
geplaatst: 20 augustus 2023, 13:21 uur
Halley23 schreef:
hmm vreemd Peter, ik wat nieuwe gegevens zonder problemen ingevoerd en ook getest of bestaande data veranderd konden worden, ook zonder probleem. Probeer nog eens...
Hernieuwde poging Renata Scotto.
1
PeterW (crew)
geplaatst: 21 augustus 2023, 15:31 uur
Ik weet niet wie Renata Scotto heeft aangepast, maar het is niet goed. Overleden in Savona, Italië.
3
Sol1 (moderator)
geplaatst: 22 augustus 2023, 20:22 uur
PeterW schreef:
Ik weet niet wie Renata Scotto heeft aangepast, maar het is niet goed. Overleden in Savona, Italië.
Nu toch hopelijk wel. Er kwamen vandaag ineens een hoop correcties naar boven, na ingrijpen van de admin. Die correcties zijn nu afgewerkt.Ik weet niet wie Renata Scotto heeft aangepast, maar het is niet goed. Overleden in Savona, Italië.
0
PeterW (crew)
geplaatst: 23 augustus 2023, 01:11 uur
Sol1 schreef:
(quote)
Nu toch hopelijk wel. Er kwamen vandaag ineens een hoop correcties naar boven, na ingrijpen van de admin. Die correcties zijn nu afgewerkt. Ik zag het.
0
PeterW (crew)
geplaatst: 31 augustus 2023, 00:19 uur
En nou kan ik bij de links de pas toegevoegde boeken weer niet vinden.
En ik word geremd door het maximaal toevoegen van 10 boeken...
En ik word geremd door het maximaal toevoegen van 10 boeken...
0
PeterW (crew)
geplaatst: 31 augustus 2023, 00:21 uur
En waarom krijg ik bij 'zoeken bij bol.com alleen maar 'Pien laat haar eten zien'?
0
geplaatst: 31 augustus 2023, 10:00 uur
2 Glitches die ik de laatste tijd , en nog steeds ervaar:
Na een toevoeging, wordt het aantal niet bij de user opgeteld.
Pas toegevoegde boeken, kun je inderdaad niet op titel vinden. Enkel via de auteur.
Na een toevoeging, wordt het aantal niet bij de user opgeteld.
Pas toegevoegde boeken, kun je inderdaad niet op titel vinden. Enkel via de auteur.
0
geplaatst: 10 september 2023, 21:26 uur
Ja, maar mijns inziens de verkeerde verwijderd, namelijk de eerst toegevoegde (van PeterW). Of telt een latere (met onjuiste, althans niet bewezen auteur) van een moderator zwaarder? Hiermee is tevens een stem van mij verdwenen. Ben niet blij met deze actie.
3
psyche (crew)
geplaatst: 11 september 2023, 11:45 uur
Οὖτις schreef:
Ja, maar mijns inziens de verkeerde verwijderd, namelijk de eerst toegevoegde (van PeterW). Of telt een latere (met onjuiste, althans niet bewezen auteur) van een moderator zwaarder? Hiermee is tevens een stem van mij verdwenen. Ben niet blij met deze actie.
-Boek kwam dubbel op site omdat eerste toevoeging geen melding gaf bij zoeken op auteur
-Crew heeft overlegd over auteur, vandaar post erover bij het boek
-Tweede toevoeging was conform ‘zo oud mogelijke (eerste) cover’
-Het staat je vanzelfsprekend vrij nog eens te stemmen
0
geplaatst: 11 september 2023, 13:14 uur
psyche schreef:
-Boek kwam dubbel op site omdat eerste toevoeging geen melding gaf bij zoeken op auteur
Zoeken op titel 'Teleny' zou al een eerdere toevoeging hebben aangetoond.
psyche schreef:
Post had ook bij eerste toevoeging geplaatst hebben kunnen worden.
psyche schreef:
Had met een correctie van eerste toevoeging opgelost kunnen worden.
psyche schreef:
Dat begrijp ik, maar niet op een boektitel dat ik als zodanig niet van deze auteur heb gelezen. Staat in mijn boekenkast onder 'Anoniem'.
6
geplaatst: 11 september 2023, 15:13 uur
Οὖτις , ik wil je erop wijzen dat de crew uit vrijwilligers bestaat en dat alle users ontzettend blij zijn met het vele werk dat ze voor de site doen.
0
PeterW (crew)
geplaatst: 3 oktober 2023, 15:52 uur
Οὖτις schreef:
(quote)
Ik ben er ook niet blij mee.
0
geplaatst: 8 oktober 2023, 20:56 uur
In De Site > Algemeen > Vraagje over Toplijsten Overig zoekmachine:
Bij de zoekmachine van Toplijsten ---> Overig zou ik in principe mijn zoekresultaten kunnen filteren op 4 criteria, te weten jaar decennium genre en taal. Echter wanneer ik nu met een specifieke combinatie wil zoeken op bijvoorbeeld alle ideeënliteratuur van het jaar 2022 dan lukt me dat niet. Misschien zie ik iets over het hoofd maar zo niet zouden jullie dit dan wellicht mogelijk willen maken? Vriendelijk bedankt
Bij de zoekmachine van Toplijsten ---> Overig zou ik in principe mijn zoekresultaten kunnen filteren op 4 criteria, te weten jaar decennium genre en taal. Echter wanneer ik nu met een specifieke combinatie wil zoeken op bijvoorbeeld alle ideeënliteratuur van het jaar 2022 dan lukt me dat niet. Misschien zie ik iets over het hoofd maar zo niet zouden jullie dit dan wellicht mogelijk willen maken? Vriendelijk bedankt
* denotes required fields.