De Site / Algemeen / Feedback, klachten en andere opmerkingen
zoeken in:
1
dion.ollie (crew)
geplaatst: 11 januari 2021, 11:16 uur
Ik heb vandaag een lijst met drempelwaarden gekregen die ik ga voorleggen bij de developers. Bij akkoord zal dit worden doorgevoerd.
1
geplaatst: 11 januari 2021, 23:01 uur
dion.ollie schreef:
Ik heb vandaag een lijst met drempelwaarden gekregen die ik ga voorleggen bij de developers. Bij akkoord zal dit worden doorgevoerd.
(quote)
Mooi, goeie ontwikkeling.
0
geplaatst: 21 februari 2021, 08:25 uur
Ik kon net niet meer inloggen. Het lukte pas nadat ik mijn wachtwoord had veranderd.
5
geplaatst: 12 maart 2021, 10:06 uur
Na ruim tien jaar eindelijk nog eens ingelogd op Boekmeter. De reden waarom het zo lang heeft geduurd zal waarschijnlijk nooit doorgrond kunnen worden. Als digibeet is het voor mij echter niet zo simpel om vlot door de huidige site te gaan. Het water staat mij voorlopig tot aan de oksels. Gelukkig zijn de lippen momenteel nog gevrijwaard. Wat een immens verschil met toen! Het zal mij ongetwijfeld tijd kosten om hier weer alles onder de knie te krijgen. En toch ben ik blij dat de meter-sites (boeken en muziek) nog steeds zeer up-to-date blijken te zijn. Ik wil dan ook de inspanningen loven van zij die dit mogelijk maken/maakten. Waarvoor dank.
2
geplaatst: 12 maart 2021, 18:41 uur
Urbain Alpain schreef:
Na ruim tien jaar eindelijk nog eens ingelogd op Boekmeter. De reden waarom het zo lang heeft geduurd zal waarschijnlijk nooit doorgrond kunnen worden. Als digibeet is het voor mij echter niet zo simpel om vlot door de huidige site te gaan. Het water staat mij voorlopig tot aan de oksels. Gelukkig zijn de lippen momenteel nog gevrijwaard. Wat een immens verschil met toen! Het zal mij ongetwijfeld tijd kosten om hier weer alles onder de knie te krijgen. En toch ben ik blij dat de meter-sites (boeken en muziek) nog steeds zeer up-to-date blijken te zijn. Ik wil dan ook de inspanningen loven van zij die dit mogelijk maken/maakten. Waarvoor dank.
Tot over 10 jaar!

0
geplaatst: 14 maart 2021, 10:13 uur
Urbain Alpain schreef:
Na ruim tien jaar eindelijk nog eens ingelogd op Boekmeter. (...) En toch ben ik blij dat de meter-sites (boeken en muziek) nog steeds zeer up-to-date blijken te zijn. Ik wil dan ook de inspanningen loven van zij die dit mogelijk maken/maakten. Waarvoor dank.
Na ruim tien jaar eindelijk nog eens ingelogd op Boekmeter. (...) En toch ben ik blij dat de meter-sites (boeken en muziek) nog steeds zeer up-to-date blijken te zijn. Ik wil dan ook de inspanningen loven van zij die dit mogelijk maken/maakten. Waarvoor dank.
Wees maar blij dat je geen filmfan bent...

MovieMeter.nl - Reviews van films en series

1
...stilte...
geplaatst: 17 maart 2021, 11:30 uur
Ik zie de laatste tijd geen reclame meer voorbijkomen... is het opgelost?

2
...stilte...
geplaatst: 1 april 2021, 16:56 uur
Regelmatig lukt het mij niet om Boekmeter te openen... Ben ik de enige die hier last van heeft?
0
Sol1 (crew)
geplaatst: 1 april 2021, 17:13 uur
...stilte...
Het was gisteren en vandaag soms even aan de gang, met die storingen; ook op MovieMeter.
Het lag aan de server van de sites, volgens de algemene mededelingen op mijn scherm.
Misschien onderhoud door de Meter-ploeg?
Het was gisteren en vandaag soms even aan de gang, met die storingen; ook op MovieMeter.
Het lag aan de server van de sites, volgens de algemene mededelingen op mijn scherm.
Misschien onderhoud door de Meter-ploeg?
2
geplaatst: 1 april 2021, 18:15 uur
Van MovieMeter:
Wel flink irritant ja. De laatste dagen is het helemaal erg.
Ha allen,
Zoals velen van jullie ervaren hebben, heeft de website - nadat het de gehele week goed ging - afgelopen dinsdag tussen 19:00 en 23:30 last gehad van een storing.
Het probleem zit hem in een traag proces op een langzame pagina, zoals wij het noemen, een 'brakke' pagina. Zo'n pagina zorgt ervoor dat ook alle andere processen op de website worden vertraagd, waardoor dit zich opstapelt met een storing in de databases, of de servers tot gevolg. Gisteren hebben de techneuten van Cloud.nl onderzoek gedaan naar het voorval. Omdat het zoeken is naar een speld in een hooiberg, hebben we een tool geïnstalleerd die alle processen pér pagina registreert. Nu is het in theorie 'hopen' dat de website weer last krijgt van de storing, waarmee we direct kunnen zien op welke pagina die getriggerd wordt.
Als we dit inzichtelijk hebben, kan het probleem definitief worden getackeld. Weet dus bij de volgende storing, dat we daarmee dichterbij een oplossing zijn.
Bedankt voor jullie geduld!
Zoals velen van jullie ervaren hebben, heeft de website - nadat het de gehele week goed ging - afgelopen dinsdag tussen 19:00 en 23:30 last gehad van een storing.
Het probleem zit hem in een traag proces op een langzame pagina, zoals wij het noemen, een 'brakke' pagina. Zo'n pagina zorgt ervoor dat ook alle andere processen op de website worden vertraagd, waardoor dit zich opstapelt met een storing in de databases, of de servers tot gevolg. Gisteren hebben de techneuten van Cloud.nl onderzoek gedaan naar het voorval. Omdat het zoeken is naar een speld in een hooiberg, hebben we een tool geïnstalleerd die alle processen pér pagina registreert. Nu is het in theorie 'hopen' dat de website weer last krijgt van de storing, waarmee we direct kunnen zien op welke pagina die getriggerd wordt.
Als we dit inzichtelijk hebben, kan het probleem definitief worden getackeld. Weet dus bij de volgende storing, dat we daarmee dichterbij een oplossing zijn.
Bedankt voor jullie geduld!
1
geplaatst: 2 april 2021, 20:37 uur
handsome_devil schreef:
Van MovieMeter:
Van MovieMeter:
(quote)
Dank voor het delen Handsome. De filmliefhebbers worden (wel) keurig op de hoogte gehouden zie ik...
1
geplaatst: 2 april 2021, 20:40 uur
Bij een andere website loopt het soms in de soep door een advertentie van T-Mobile. Zou een ad de trigger kunnen zijn?
0
geplaatst: 11 april 2021, 23:06 uur
Ik heb een vraag en ik wist niet goed waar ik hem moest stellen. Mijn excuses als mijn vraag hier niet helemaal correct staat. Op deze pagina (zie link onderaan) staat dat verzamelde werken niet op boekmeter zijn toegelaten om wildgroei te voorkomen. Waarom staat het verzamelde werk van Anne Frank wél op de site? Ik klaag niet dat hij erop staat of zo, ik wil de criteria voor boeken toevoegen snappen zodat ik mee ben. Wie kan dit even voor me ophelderen? Hier de pagina waar dit staat: Criteria voor toevoegbaarheid - BoekMeterWiki - wiki.boekmeter.nl
3
chris reifert (crew)
geplaatst: 11 april 2021, 23:50 uur
De vraagstelling staat hier wel goed Paardenmeisje, het antwoord is lastiger. Dat boek is bijna 7,5 jaar geleden door een voormalig crewlid toegevoegd. Kan zijn dat het werk dat nog niet eerder was gedrukt de doorslag gaf of dat ze eenvoudigweg deze uitsluitregel niet wist. Die drie oude toevoegingen van Anne Frank beslaan zo'n 480 pagina's en dit verzameld werk ca. 230 meer, waarvan een aandeel de verschillende versies van dagboeken moet beslaan. Om de resterende achtergrondinformatie vraag ik me dan af of dat niet afdoende uit eerder toegevoegde Anne Frank-biografieën valt te halen. Dus op de keper beschouwd twijfel ik over het 'bestaansrecht' van de toevoeging. Vraag me met een dergelijke uitsluitregel ook af wat voor wildgroei men dan wel niet verwachtte destijds.
2
geplaatst: 13 april 2021, 22:27 uur
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid: waarom is het gebruikelijk om bij boeken op de site de cover van de eerste druk te plaatsen? Mij maakt het niet uit, maar mijn indruk is niet dat, zeker bij een buitenlandse titel, het de toegankelijkheid verhoogt en mensen aan het lezen zet. Vooral bij hele oude boeken zijn de covers zo afgrijselijk monotoon en nietszeggend, dat het niet stimuleert om het eens op te zoeken in de bieb of in de winkel. Kortom, moet je eigenlijk niet wat meer met je tijd meegaan?
4
chris reifert (crew)
geplaatst: 13 april 2021, 23:53 uur
Dat is site beleid lang voor mijn aantreden uitgestippeld. Ben er zelf vrij volhardend in met die oude covers, dat is nou net de aardigheid veel moeite voor een origineel plaatje, bij mijn eigen toevoegingen tenminste. Zo met correcties van oude 200px covers alweer wat soepeler als die vergroot worden en er wordt voor een frisse herdruk gekozen. BM heeft een meer antiquarische uitstraling dus; authentiek, hoe het was.
3
Sol1 (crew)
geplaatst: 16 april 2021, 18:53 uur
Wat bij mij zeker meespeelt bij die antiquarische uitstraling is dat je, helemaal bij kranten of tijdschriften uit het begin van vorige eeuw of eerder, het verhaal onder ogen krijgt zoals de lezer uit die tijd het eveneens voor het eerst gezien moet hebben.
0
geplaatst: 16 april 2021, 19:03 uur
Sol1 schreef:
Wat bij mij zeker meespeelt bij die antiquarische uitstraling is dat je, helemaal bij kranten of tijdschriften uit het begin van vorige eeuw of eerder, het verhaal onder ogen krijgt zoals de lezer uit die tijd het eveneens voor het eerst gezien moet hebben.
Zit wat in.. ik kwam op mijn vraag door een recensie die ik op Boekmeter deze week las van Gulliver's Travels. Door die gekke lange titel en de nietszeggende cover duurde het even voor ik dacht: ah ja, Gulliver's Travels.
3
geplaatst: 25 april 2021, 08:19 uur
Ik zie dat er soms links worden geplaatst naar recensies uit kranten, die achter een betaalmuur zitten. Ik vind dat altijd zo teleurstellend. Kan dit er niet bij gezet worden, bijvoorbeeld door er een euroteken achter te zetten? Of plaats gewoon geen links naar artikelen die niet voor iedereen toegankelijk zijn.
4
geplaatst: 25 april 2021, 08:37 uur
Lalage schreef:
Ik zie dat er soms links worden geplaatst naar recensies uit kranten, die achter een betaalmuur zitten. Ik vind dat altijd zo teleurstellend. Kan dit er niet bij gezet worden, bijvoorbeeld door er een euroteken achter te zetten? Of plaats gewoon geen links naar artikelen die niet voor iedereen toegankelijk zijn.
Ben ik het wel mee eens. In het algemeen is het wenselijk om meer dan alleen een link te plaatsen, dus een quote uit het artikel (niet te lang vanwege copyright) of de algemene teneur ervan. Ook als de link het dan niet meer doet of achter een betaalmuur zit, hebben BM-gebruikers er dan wat aan.
2
Sol1 (crew)
geplaatst: 25 april 2021, 12:55 uur
Dat idee van dat euroteken lijkt me wel wat. Of in ieder geval een vermelding van welke krant het betreft, als dat al niet uit de naam van de link blijkt.
Ik denk dat inmiddels wel bekend is dat onder andere AD, Volkskrant en NRC hun artikelen deels achter een betaalmuur hebben zitten voor niet-abonnees; terwijl AD een beperkt aantal gratis 'premium'-artikelen per maand heeft.
Abonnees zullen er niet altijd bij stilstaan dat de artikelen uit hun krant niet voor anderen toegankelijk zijn.
Ik denk dat inmiddels wel bekend is dat onder andere AD, Volkskrant en NRC hun artikelen deels achter een betaalmuur hebben zitten voor niet-abonnees; terwijl AD een beperkt aantal gratis 'premium'-artikelen per maand heeft.
Abonnees zullen er niet altijd bij stilstaan dat de artikelen uit hun krant niet voor anderen toegankelijk zijn.
3
geplaatst: 29 april 2021, 20:15 uur
Bij De Site > Algemeen > Doelstelling:
Hoi, ik ben nieuw hier maar al wel jarenlang lid van moviemeter en muziekmeter. Ik worstel nog met wat voor site dit is: de site zegt - in titel en naar eigen zeggen - dat het een forum is om 'boeken' te bespreken maar in werkelijkheid zie ik dat praktisch alleen romans, dus één specifiek soort boeken, worden besproken. Is dit een roman- of literatuurforum dat een misleidende, want veel te brede, naam heeft gekozen?
Bij muziekmeter is er overigens ook de suggestie dat het over alle muziek kan gaan, maar kan in werkelijkheid slechts popmuziek worden besproken maar dat heeft een technische en praktische reden zoals door de moderators daar wordt uitgelegd: bv. 'klassieke' muziek (kunstmuziek) heeft het format componist > werk > uitvoering dat niet past in het forumformat artiest > album waarbij een album met klassieke muziek vaak werken van diverse componisten bevat. Zo'n technisch of praktisch probleem zie ik echter niet zo snel bij boeken die geen literatuur of lectuur bevatten. Ik zie dat er ook wel non-fictie wordt besproken, maar dat deel is zeer ondervertegenwoordigd.
Tegelijkertijd omvat literatuur/lectuur weer allerlei genres die niet in de vorm van een boek verschijnen zoals een gedicht, een essay, een comic book (stripverhaal) of kort verhaal. Kunnen die alleen worden besproken als ze gebundeld in een boek verschijnen (en wanneer is een geschrift een boek)?
Kortom, voor wat voor soort geschriften is dit forum bedoeld? Kan in beginsel alles worden besproken (en mijn naam verraadt al een beetje waar mijn grootste belangstelling zit) en is het toeval dat de romanliefhebbers dit forum domineren waarbij men meer input van andere genres toejuicht of is er een onuitgesproken idee dat het forum vooral is bedoeld voor literatuur (en lectuur)?
Hoi, ik ben nieuw hier maar al wel jarenlang lid van moviemeter en muziekmeter. Ik worstel nog met wat voor site dit is: de site zegt - in titel en naar eigen zeggen - dat het een forum is om 'boeken' te bespreken maar in werkelijkheid zie ik dat praktisch alleen romans, dus één specifiek soort boeken, worden besproken. Is dit een roman- of literatuurforum dat een misleidende, want veel te brede, naam heeft gekozen?
Bij muziekmeter is er overigens ook de suggestie dat het over alle muziek kan gaan, maar kan in werkelijkheid slechts popmuziek worden besproken maar dat heeft een technische en praktische reden zoals door de moderators daar wordt uitgelegd: bv. 'klassieke' muziek (kunstmuziek) heeft het format componist > werk > uitvoering dat niet past in het forumformat artiest > album waarbij een album met klassieke muziek vaak werken van diverse componisten bevat. Zo'n technisch of praktisch probleem zie ik echter niet zo snel bij boeken die geen literatuur of lectuur bevatten. Ik zie dat er ook wel non-fictie wordt besproken, maar dat deel is zeer ondervertegenwoordigd.
Tegelijkertijd omvat literatuur/lectuur weer allerlei genres die niet in de vorm van een boek verschijnen zoals een gedicht, een essay, een comic book (stripverhaal) of kort verhaal. Kunnen die alleen worden besproken als ze gebundeld in een boek verschijnen (en wanneer is een geschrift een boek)?
Kortom, voor wat voor soort geschriften is dit forum bedoeld? Kan in beginsel alles worden besproken (en mijn naam verraadt al een beetje waar mijn grootste belangstelling zit) en is het toeval dat de romanliefhebbers dit forum domineren waarbij men meer input van andere genres toejuicht of is er een onuitgesproken idee dat het forum vooral is bedoeld voor literatuur (en lectuur)?
0
geplaatst: 29 april 2021, 20:34 uur
Misschien moet je de zoekfunctie even gebruiken op je favoriete titels.
Helaas staan er namelijk niet alleen romans op de site, maar ook non-fictie, toneelstukken, poezie, essays etc. Alleen is de wereld van het boek zo groot dat de site natuurlijk nooit compleet kan zijn, verre van zelfs. Maar leef je uit met toevoegingen zou ik zeggen.
(Volgens mij zijn er maar twee harde no-go's voor de site, dat zijn boeken met meer beeld dan tekst en bundelingen/bloemlezingen van eerder gepubliceerd werk.)
Helaas staan er namelijk niet alleen romans op de site, maar ook non-fictie, toneelstukken, poezie, essays etc. Alleen is de wereld van het boek zo groot dat de site natuurlijk nooit compleet kan zijn, verre van zelfs. Maar leef je uit met toevoegingen zou ik zeggen.
(Volgens mij zijn er maar twee harde no-go's voor de site, dat zijn boeken met meer beeld dan tekst en bundelingen/bloemlezingen van eerder gepubliceerd werk.)
2
geplaatst: 30 april 2021, 07:42 uur
eRCee schreef:
Helaas staan er namelijk niet alleen romans op de site, maar ook non-fictie, toneelstukken, poezie, essays etc.
Helaas staan er namelijk niet alleen romans op de site, maar ook non-fictie, toneelstukken, poezie, essays etc.
Hoezo 'helaas'?
0
geplaatst: 30 april 2021, 10:56 uur
Van mij mag zeker gekeken worden naar een uitbreiding. Een graphic novel is toch heel wat anders dan een strip / comic. En natuurlijk prentenboeken. Verhouding beeld vs tekst wordt subjectief benaderd. Tig (jeugd)boeken en poeziebundels waarbij beeld juist een meerwaarde is aan de tekst EN vice versa.
Hoeveel verhalen kun je wel niet halen uit bijv. het werk van Charlotte Dematons.
Hoeveel verhalen kun je wel niet halen uit bijv. het werk van Charlotte Dematons.
1
geplaatst: 30 april 2021, 13:57 uur
De Filosoof schreef:
Dat non-fictie weinig wordt besproken ligt niet aan Boekmeter. Mijn constatering is dat fictie gewoon veel meer wordt gelezen. Non-fictie bestsellers zoals van Harari en Rutger Bregman zijn een uitzondering.
0
geplaatst: 30 april 2021, 18:14 uur
Lalage schreef:
Hoezo 'helaas'?
Hoezo 'helaas'?
Haha, beetje plagen. Ik heb in de vroegste jaren van Boekmeter hartstochtelijk gepleit voor het alleen opnemen van 'leesboeken'.
0
geplaatst: 30 april 2021, 18:43 uur
eRCee schreef:
Haha, beetje plagen. Ik heb in de vroegste jaren van Boekmeter hartstochtelijk gepleit voor het alleen opnemen van 'leesboeken'.
(quote)
Waarom eigenlijk?
1
geplaatst: 30 april 2021, 18:49 uur
Ja zeg, dat ga ik nu niet allemaal herhalen. Had je je maar in 2006 op de site moeten aanmelden, zoals ik. 
Voor mezelf stem ik in elk geval alleen op proza voor volwassenen, dat kan ik enigszins met elkaar vergelijken.

Voor mezelf stem ik in elk geval alleen op proza voor volwassenen, dat kan ik enigszins met elkaar vergelijken.
0
geplaatst: 30 april 2021, 19:11 uur
Ik weet niet of ik als nieuweling al een mening mag hebben
, maar ik ben voor een zo ruim mogelijk aanbod van soorten boeken op deze site maar tegelijk zou ik het ook raar vinden dat bv. Ulysses van James Joyce en The Origin of Species van Darwin met elkaar moeten concurreren in de Top 250-lijst want ze lijken me onvergelijkbaar. Als het aanbod non-fictie zou groeien zou het misschien beter zijn er een apart deel van het forum voor te maken (maar misschien past dat weer niet in het format).

* denotes required fields.