menu

De Site / Algemeen / Feedback, klachten en andere opmerkingen

zoeken in:
Mij best hoor, maar een boek moet voor mijn gevoel meer dan 6 pagina's hebben om een boek te mogen heten.
Maar dat terzijde.

Het beeld van Samuel Beckett telt zeven bladzijden... Prachtig boek!

Sol1 (crew)
Het is een wat oude discussie.
Van schrijvers als bijvoorbeeld Anton Tsjechov, Guy de Maupassant en Edgar Allan Poe zijn een aantal verhalen eveneens los toegevoegd, omdat ze in het verleden zo gepubliceerd zijn.

De bibliotheek van Almelo wordt met definitieve sluiting bedreigd. Teken de petitie om te proberen dit te voorkomen: Bibliotheek Almelo moet blijven bestaan - Petities.nl - biebalmelomoetblijven.petities.nl

...stilte... schreef:
Het beeld van Samuel Beckett telt zeven bladzijden... Prachtig boek!

Logisch, dat boek heeft meer dan 6 pagina's.

Ted Kerkjes (moderator)

Lalage schreef:
De bibliotheek van Almelo wordt met definitieve sluiting bedreigd. Teken de petitie om te proberen dit te voorkomen: Bibliotheek Almelo moet blijven bestaan - Petities.nl - biebalmelomoetblijven.petities.nl

Bedankt voor het plaatsen. Ik ben nog lid geweest van de prima bibliotheek daar. Getekend dus, open houden die zaak.

Getekend.

Misschien is het al ergens gemeld, maar klopt het dat er geen directe link naar de auteurs top 100 is?
Ik zou deze verwachten onder de Toplijsten tab, maar daar zie ik hem niet staan (dus naast de Top 250, Tip 150, Flop 100 enz). De enige manier die ik kan vinden is via de pagina van een auteur die in de Top 100 staat.

Halley23 (moderator)
Dat klopt Heino, er is geen directe link. Zo'n link kan alleen maar door een site admin gemaakt worden en de situatie is momenteel zo dat er weinig input van die kant te verwachten valt.

Wow, ik zit op mijn werk, zonder adblocker, hier op de site. Wat een ellende met al die bewegende banners. Nodigt toch totaal niet uit om eens lekker recensies te gaan lezen, laat staan om je in te schrijven als nieuwe gebruiker. Echt verschrikkelijk.

handsome_devil schreef:
Wow, ik zit op mijn werk, zonder adblocker, hier op de site. Wat een ellende met al die bewegende banners. Nodigt toch totaal niet uit om eens lekker recensies te gaan lezen, laat staan om je in te schrijven als nieuwe gebruiker. Echt verschrikkelijk.

Ik denk dan ook dat deze site een aflopende zaak is... Erg jammer, want ik vind het hier nog steeds een fijne club. Dat is de reden dat ik hier nog steeds kom en niet alleen op Goodreads.

chris reifert (crew)
Ik heb nergens last van met die reclame uitgezet in de privacy instellingen zonder dat ik adblockers nodig heb. Het is niet alleen BM maar ook muzieksites als RYM en Discogs die ontoegankelijker worden door reclames en zo ook YouTube. Ligt misschien ook aan de omstandigheden dat mensen door gebrek aan bewegingsvrijheid hun heil zoeken in internet en adverteerders hun kans schoon zien. 'Defaitistische' berichten over een naderend einde zonder de eigenaar te hebben gehoord konden mij er echter wel toe besluiten Zwanenzang letterlijk te nemen en na toevoeging verdere activiteiten te staken, denk hierom s,v.p...

Niet te hopen dat de wisseling van eigenaar uiteindelijk zal leiden tot een stille dood voor BoMe. Ik hoop dat de mensen achter FanReach B.V. zullen inzien dat de database en het forum van BoekMeter ook van onschatbare waarde zijn, ook al zitten er minder gebruikers op dan op MovieMeter en MusicMeter.

Lalage: Zeker een heel fijn gezelschap op deze site! Kom hier heel graag, is het niet om zelf wat te schrijven, dan is het wel om al die mooie stukken van andere gebruikers te lezen.

Ik hoop dat BoekMeter nog lang mag bestaan, al is het inderdaad alleen al om de gigantische database en de toplijsten waar zoveel moois nog in te ontdekken valt.

Het totale gebrek aan communicatie stemt mij in die zin optimistisch in dat ik denk dat ze in ieder geval voorlopig geen aanstalten maken om de boel op te doeken. Mocht dit anders blijken, hoop ik dat er t.z.t. een andere manier gevonden wordt waardoor we nog steeds lekker kunnen ouwehoeren over boeken. Desnoods begin ik zelf een forum. Maar voorlopig ben ik nog optimistisch.

chris reifert: dank voor de tip met de privacy-instellingen. Dat scheelt heel veel!

Ik schrik ook altijd als ik van elders inlog.

Hopelijk is het nog steeds zo dat er wordt gewerkt aan verbeteringen, zoals op MM telkens gezegd wordt, en dat hierna de reclames minder overheersend worden. Maar dit zou dan om werk achter de schermen moeten gaan, want tot op heden is van verbetering nog niets te merken.
Verder speelt op Moviemeter dat een groepje van actieve gebruikers sowieso vrijstelling heeft gekregen van de (grote) reclames. Ik weet niet of zich dat uitstrekt over Boekmeter maar vermoed van wel. Misschien als er geen schot in de zaak zit nog eens een appel doen op dion.ollie om de actieve community hier ook gratie te verlenen. Wij zijn het immers die de site 'maken'.

Overigens moeten we erbij zeggen dat Boekmeter natuurlijk sowieso niet echt groei liet zien in z'n actieve leden. We krijgen wel eens wat nieuwe actieve users en andere gebruikers verlaten ons juist weer (eigenlijk is alleen ondergetekende niet weg te slaan), maar blijft redelijk status quo volgens mij.

chris reifert schreef:
Ik heb nergens last van met die reclame uitgezet in de privacy instellingen zonder dat ik adblockers nodig heb. .

En mag ik jou dan vragen hoe je dat gedaan hebt?
Ben zelf nogal onkundig op die dingen, en ik ben naar instellingen en Privacy gegaan, maar ik vind niet meteen iets wat reclame gerelateerd is.
Graag je hulp, want ik wordt echt ziek en duizelig van al dat reclame geflikker.
Alvast bedankt.

handsome_devil schreef:
Lalage: Zeker een heel fijn gezelschap op deze site! Kom hier heel graag, is het niet om zelf wat te schrijven, dan is het wel om al die mooie stukken van andere gebruikers te lezen.

Ik hoop dat BoekMeter nog lang mag bestaan, al is het inderdaad alleen al om de gigantische database en de toplijsten waar zoveel moois nog in te ontdekken valt.

Hier ben ik het volkomen mee eens.

En jammer genoeg zet ik soms zelfs geen commentaar meer bij een gelezen boek omdat ik zo snel mogelijk van al dat geflikker en verschuif weg wil zijn.
Zo jammer, maar al bij al ben ik nog steeds blij dat ik het privilege heb om hier te mogen komen en van al die kostbare gegevens gebruik te mogen maken.

Ik voel me hier thuis en dat is fijn.

chris reifert (crew)
Arkan schreef:
(quote)

En mag ik jou dan vragen hoe je dat gedaan hebt?

Helemaal rechtonder in je scherm blauwe vakje Privacy aanklikken.
-Precieze geolocatie gegevens
-gepersonaliseerde advertenties
naar beneden scrollen
-informatie op een apparaat opslaan

Staat allemaal standaard op aan, hoef je alleen maar op uit te zetten en vervolgens opslaan en afsluiten.

chris reifert (crew)
Iedere keer dat je uitlogt of toevallig die instellingen aanklikt kan je het opnieuw instellen overigens.
Enige reden dat ik dat doe is omdat het anders ernstige belemmeringen vormt voor crewwerkzaamheden, als je bij elke klik die je doet steeds weer moet wachten tot die bovenste reclamebalk is opgeladen.

chris reifert schreef:
(quote)

Helemaal rechtonder in je scherm blauwe vakje Privacy aanklikken.
-Precieze geolocatie gegevens
-gepersonaliseerde advertenties
naar beneden scrollen
-informatie op een apparaat opslaan

Staat allemaal standaard op aan, hoef je alleen maar op uit te zetten en vervolgens opslaan en afsluiten.

OK, bedankt, ik heb het gevonden, ik zat in de computerprivacy zelf.

Heel hartelijk bedankt, het is me gelukt. JOepieeejeeee, ik ben weer blij.

dion.ollie (crew)
Beste community,

Ik krijg via andere Meter-websites te horen dat er hier tegen problemen wordt aangelopen. Toegegeven: Boekmeter is de afgelopen maanden nogal een ondergeschoven kindje geworden.

Is er toevallig iemand die deze problemen voor mij zou kunnen opsommen, zodat daar nu zo snel mogelijk naar gekeken kan worden?

dion.ollie

Grosso modo zijn het dezelfde zaken die bijvoorbeeld meespelen op MusicMeter, waarop ik een actiever lid ben: traagheid van de site op bepaalde tijden, de beruchte error 524 of zoiets, het doorklikken naar lege pagina's en de overdadig aanwezige nietszeggende flauwe advertenties. Tip voor jullie: beperk de communicatie betreffende veranderingen (en hopelijk ook verbeteringen) niet alleen tot de Meters waarmee jullie actiever bezig zijn zoals MovieMeter en TvMeter want dit bezorgt "ons" het gevoel dat we vergeten worden. Subjectief en persoonlijk, natuurlijk.

Ik ben zelf vier jaar een hyperactief crewlid geweest op MusicMeter onder dezelfde naam en op een bepaald moment was het gewoon niet leuk meer: het werk zelf vond ik buitengewoon boeiend om te doen met soms fantastische wisselwerking met de leden en bijhorende resultaten én om iets terug te doen als waardering voor MusicMeter, maar technisch liep het vaak buitengewoon mank. De rest vind ik nog altijd interne keuken, en voor jullie als eigenaars zichtbaar op bijvoorbeeld het crewforum waarop jullie ook toegang hebben, en ik wil mijn ex-collega's nooit voor voldongen feiten zetten.

Opnieuw vraag je om een opsomming van de problemen, allicht omdat je nog altijd niet een overzicht hebt van alle mankementen: kijk gewoon eens naar de respectievelijke berichten op de respectievelijke forums van de respectievelijke Meters en dat zal al een grote indicatie geven van wat al maanden tot haast een jaar scheef loopt. Ten persoonlijke titel waardeer ik je bericht hierboven maar het wordt toch eens tijd om de koe bij de horens te vatten.

Vergeet niet dat alle Meters als volgend grootste gemeenschappelijk kenmerk hebben: het zijn sites van vaak fanatieke hobbyisten / liefhebbers voor fanatieke hobbyisten / liefhebbers waarbij gelijkgestemden en andersdenkenden in peis en vree van gedachten kunnen wisselen over hun dada: muziek, boeken, films, series en games. Het grootste doel is bij voorkeur een terugkerende rust, voor de gebruikers, voor de crewleden en moderators wiens job niet genoeg kan bewierookt worden maar ook voor jullie als eigenaars. In de afgelopen jaren werden meerdere mooie Meters opgebouwd, met enige zin voor overdrijving, soms met bloed, zweet en tranen.

dion.ollie: grootste probleem voor velen is toch de reclames, die ook regelmatig de functionaliteit van de site belemmeren. Is het mogelijk om ook op Boekmeter, in navolging van Moviemeter, de reclame uit te zetten voor de club van actieve gebruikers?

Voor de iets langere termijn is dit nog steeds niet optimaal, omdat de site dan niet aantrekkelijk is voor buitenstaanders, maar voor de community hier scheelt het wel.

Tweede probleem is gewoon de aanspreekbaarheid in het algemeen. Dus het zou fijn zijn als je er in je weekroutine een gewoonte van maakt om hier tenminste twee keer per week in te loggen.

dion.ollie (crew)
eRCee schreef:
dion.ollie: grootste probleem voor velen is toch de reclames, die ook regelmatig de functionaliteit van de site belemmeren. Is het mogelijk om ook op Boekmeter, in navolging van Moviemeter, de reclame uit te zetten voor de club van actieve gebruikers?

Voor de iets langere termijn is dit nog steeds niet optimaal, omdat de site dan niet aantrekkelijk is voor buitenstaanders, maar voor de community hier scheelt het wel.

Tweede probleem is gewoon de aanspreekbaarheid in het algemeen. Dus het zou fijn zijn als je er in je weekroutine een gewoonte van maakt om hier tenminste twee keer per week in te loggen.

& Sir Spamalot

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er inderdaad mijn weekroutine van maken hier twee keer per week in te loggen. Morgen zal ik even met meter_fan overleggen wat we kunnen doen aan de advertenties voor de actieve gebruikers.

dion.ollie schreef:
(quote)

& Sir Spamalot

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er inderdaad mijn weekroutine van maken hier twee keer per week in te loggen. Morgen zal ik even met meter_fan overleggen wat we kunnen doen aan de advertenties voor de actieve gebruikers.

Waarom moet dat eigenlijk zo extreem qua reclame? Op alle meter sites klaagt iedereen er steen over, je maakt wel de indruk dat je geen moer om die sites geeft maar enkel en alleen geïnteresseerd bent in het geld wat ze opbrengen middels de maximale hoeveelheid reclame. Het stoot mensen af, op de lange termijn help je al die sites zo naar de kloten.

Abubakari en anderen: ik pleit ervoor om zoveel mogelijk een constructieve houding te bewaren hier. Ten eerste is dion niet dezelfde als de eigenaar, maar een werknemer (zoals ik het begrijp). Ten tweede zijn we als site gewoon afhankelijk van de eigenaars en als zij de stekker eruit trekken is het afgelopen. Ten derde bestaat de kans dat alle negatieve comments een zelfversterkend effect meebrengen. Ter overweging.

eRCee schreef:
Abubakari en anderen: ik pleit ervoor om zoveel mogelijk een constructieve houding te bewaren hier. Ten eerste is dion niet dezelfde als de eigenaar, maar een werknemer (zoals ik het begrijp). Ten tweede zijn we als site gewoon afhankelijk van de eigenaars en als zij de stekker eruit trekken is het afgelopen. Ten derde bestaat de kans dat alle negatieve comments een zelfversterkend effect meebrengen. Ter overweging.

Ik wil even reageren. Ik ben zeker niet iemand die snel klaagt, maar ik het dan dit keer toch gedaan.
Waarom? Ik heb op geen enkele andere site zulke last van advertentiesheb, hier wel, door het vele knipperen en het verschuiven van de pagina's.
En als je echt moet wegkijken of ik val flauw, dan is dat denk ik toch niet echt klagen, maar eerder een roep om hulp omdat ik hier zo graag kom.
Ik hoor wel van meer mensen dat zulke knipperlichtreclames ook hun epilepsie aanvallen aanwakkeren. Dus dit is dan puur vanuit medisch standpunt.

Maar op dit moment hoeft er natuurlijk voor mij op dat vlak niks meer te veranderen want dank zij de tip van chris reifert heb ik totaal geen probleem meer en kan ik weer gewoon genieten van de site.
Dus ik ben weer helemaal tevreden.

Ja het zou wel prettig zijn wanneer er na het inloggen geen reclame meer te zien is.

eRCee schreef:

Het is vooral een vraag die ik stel en een verwachting die ik uitspreek. De metersites zijn een ultra commerciële melkkoe geworden en dat lijkt mensen af te stoten. Dat Dion daar niks aan kan doen verandert niks aan mijn vraag en verwachting. "je" is in dit geval niet persoonlijk bedoelt naar Dion toe maar in het algemeen.

Verder ben ik het niet met je eens dat je het negatieve niet moet benoemen. Maar goed, ik heb mijn mening gegeven, moet kunnen en ik zal me verder buiten de discussie houden.

dion.ollie (crew)
Allereerst bedankt eRCee voor een beetje opheldering vanuit de community en een teken van relativering. Ik ben overigens wel eens met Abubakari dat klachten best benoemd mogen worden. Dat gezegd hebbende zijn advertenties domweg nodig om het bestaan van de site te kunnen bekostigen, mits deze de basisfunctionaliteiten van de website niet in de weg gaan zitten. In dat geval is er gewoon sprake van overlast. Dat kan en mag gewoon niet en in mijn ogen moet daar ook wat aan gedaan worden.

Wat wij bij Moviemeter en TV-meter een zekere mate hebben toegepast en wat bij Musicmeter is voorgesteld, is een systeem waarmee bepaalde actieve gebruikers verschoond blijven van alle advertenties. Dit is gebaseerd op bepaalde drempelwaardes met betrekking tot de activiteit van de gebruikers. Ik zal binnenkort even contact opnemen met de crew en hierbij een voorstel neerleggen, zodat dit hier ook geïmplementeerd kan worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:27 uur

geplaatst: vandaag om 08:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.