menu

De Site / Algemeen / Feedback, klachten en andere opmerkingen

zoeken in:
Gretz
Worden wij langs deze weg op de hoogte gehouden wanneer alles weer in orde is?

Ik zie steeds op de frontpagina (of hoe heet zoiets?) staan dat er slechts één gast aanwezig is.

Dat lijkt me sterk.

the Cheshire cat schreef:
Ik zie steeds op de frontpagina (of hoe heet zoiets?) staan dat er slechts één gast aanwezig is.
Dat lijkt me sterk.

Heeft waarschijnlijk ook te maken met de andere problemen veroorzaakt door het verhuizen van de server (zie bericht van Gretz hiervoor).

Ja, dat snapte ik wel.. Ik wilde gewoon even klagen.

the Cheshire cat schreef:
Ja, dat snapte ik wel.. Ik wilde gewoon even klagen.

Mauwen, bedoel je?

Binnen Boekmeter is de standaardwijze van namen: eerst de eigennaam, dan de familienaam. Vreemd genoeg zie ik voor diverse Chinese auteurs eerst de familienaam, dan de persoonlijke naam, zoals Mao Zedong, Sima Qian, terwijl voor Japanse auteurs, die net als in China de familienaam vooraan schrijven, wel de Westerse wijze wordt gevolgd.
Wat is daarvan de reden?

PQV00 schreef:
(quote)

Mauwen, bedoel je?

Vergis ik mij of is de kerning in de titels (en namen van auteurs) vergroot waardoor de letters dichter op elkaar zijn komen te staan?

meter_fan (admin)
Beste Boekmeter-community,

Zoals jullie al vernomen hadden waren er wat problemen met de verhuizing.

Zoekmachine resultaten
Het probleem met de zoekmachine zou verholpen moeten zijn, maar dat proces gebeurd eens in de zoveel dagen. Na schatting zijn alle nieuwe resultaten vindbaar in de zoekbalk vanaf aanstaande vrijdag. Tot die tijd kunnen recent toegevoegde films nog ontbreken. Mochten er tóch nog onverhoopt problemen over optreden- laat het dan graag weten.

Reageren
Het plaatsen van een reactie inmiddels een stuk vlotter moeten gaan, zover ik heb begrepen van de meeste users. Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik dat graag zodat ik de serverbeheerders op de vingers kan tikken.

Gasten online
Het aantal gasten online zou weer moeten werken. Net als inzage in IP nummers voor de moderators om zodoende spamaccounts tegen te gaan.

Afbeeldingen
Er zijn op sommige metersites nog wat problemen met de covers en/of profielfoto's. Het gaat om afbeeldingen toegevoegd binnen nu en +/- twee weken geleden. Een systeem van ons probeert zoveel mogelijk na te lopen, maar mocht je zelf ergens tegenaan lopen, wees dan zo vrij om hem alsnog zelf aan te passen. Alles wat nu gebeurt gaat in ieder geval niet meer mis, die garantie heb je van mij.

Verder hoorde ik dat het toevoegen van boeken bij sommigen nog mis gaat. Mocht je hier tegenover lopen mag je me wel een privé bericht sturen. Dit krijgt vanzelfsprekend voorrang. Ook tijdens de kerstdagen.

Voor nu wens ik jullie allemaal hele fijne dagen, en vanzelfsprekend onze excuses voor het overlast van afgelopen dagen. Dat hadden we zelf ongetwijfeld ook anders gezien.

Zie je toch nog wat? Delen!

meter_fan schreef:
Afbeeldingen
Er zijn op sommige metersites nog wat problemen met de covers en/of profielfoto's. Het gaat om afbeeldingen toegevoegd binnen nu en +/- twee weken geleden. Een systeem van ons probeert zoveel mogelijk na te lopen, maar mocht je zelf ergens tegenaan lopen, wees dan zo vrij om hem alsnog zelf aan te passen. Alles wat nu gebeurt gaat in ieder geval niet meer mis, die garantie heb je van mij.

Ik heb in ieder geval de afbeeldingen die ik ter correctie heb aangereikt nadat ze waren goedgekeurd van mijn computer verwijderd (immers: opgeruimd staat netjes), dus kan ik die niet OPNIEUW aanreiken. Ben zeker niet blij hiermee. En dan zijn er ook nog covers van onlangs (sinds in ieder geval 6 december) toegevoegde boeken die niet getoond worden. Ga je bij die titel naar Corrigeren dan wordt de afbeelding van de cover aangegeven met 'xpx'.

chris reifert (crew)
Voor zover ik het getraceerd heb, was bij de toevoegingen de eerste verdwenen cover 4 december 21:20 uur en de laatste 19 december 21:42 uur. Zou niet best zijn dat allemaal handmatig te herstellen, los van dat weet ik niet meer wat ik allemaal gecorrigeerd heb. Dus monnikenwerk in het verschiet? Daar Ben Ik Niet Blij Mee Afijn, het blijft hobby, ik kan me ergere zaken indenken.

Halley23 (moderator)
Ik ben toch wel flink geschrokken van hoeveel afbeeldingen er zijn verdwenen tussen 5/12 en 19/12. Handmatig herstellen is echt monnikenwerk. Ik was met herstelwerk begonnen vanaf 5/12 maar na zo'n 10 correcties zonk me de moed in de schoenen, is werk voor een aantal (kerst)dagen...

Zo. Ik heb de correcties en toevoegingen die ik sinds 5 december heb aangereikt nog eens doorgenomen en waar ik grotere covers had gestuurd die nu niet meer te zien zijn, heb ik die opnieuw als correctie naar voren gebracht. Hoop dat ik daarmee een bijdrage heb geleverd, Halley23 en chris reifert.
Oh, en meter_fan, een bericht plaatsen gaat nog altijd traag.

meter_fan (admin)
Wederom bedankt voor jullie geduld allen! De lange laadtijd met het plaatsen van een reacties is weer verholpen. We hebben onze serverproviders geattendeerd op de problemen met het uploaden van een cover en de profielfoto's. Ook dat is nu verholpen. Merk je toch nog problemen, melden!

Bovenstaande geldt overigens voor alle metersites. Dan rest nog even de logs van (o.a.) oktober, mei en maart. Gaan we induiken, maar we sturen onze techneuten nu eerst even naar het kerstdiner.

Goede dagen!

Sol1 (crew)
meter_fan schreef:
Goede dagen!

Hetzelfde!

Halley23 (moderator)
PQV00 schreef:
Zo. Ik heb de correcties en toevoegingen die ik sinds 5 december heb aangereikt nog eens doorgenomen en waar ik grotere covers had gestuurd die nu niet meer te zien zijn, heb ik die opnieuw als correctie naar voren gebracht. Hoop dat ik daarmee een bijdrage heb geleverd, Halley23 en chris reifert.
Oh, en meter_fan, een bericht plaatsen gaat nog altijd traag.
Dank hiervoor PQV00. Toevoegingen 5/12 inmiddels allemaal doorgeploegd en daar waar nodig gecorrigeerd...

chris reifert (crew)
PQV00 dank voor je bijdragen, iedere correctie is er weer één. Een en ander valt net samen in een persoonlijke rustfase en ik heb een nieuwe laptop waarop photofiltre nog niet geïnstalleerd is.

Persoonlijk probleempje is dat ik bij het aanklikken van een afbeelding geen url-adres krijg. Heeft vast met nieuwe instellingen te maken. Kan dus niet meedoen met 'wat lees je nu' of 'wat draai je nu' op MuMe.

Als het niet op korte termijn lukt om het leeslog compleet te krijgen, is het dan mogelijk om zo'n link te hebben als op moviemeter waarbij je al je stemmen kan zien die je dit jaar geplaatst hebt? Bij MM is dat in het kader van je top-10 2019, maar deze functie is er op BM bij mijn weten niet. Zou wel handig zijn met het oog op het terugblik-topic van het afgelopen boekjaar.

Je kunt je stemmen per releasejaar wel vinden door /[jaartal] achter je stemmenpagina te zetten.

Die lijst zoekt eRCee niet. De meesten zullen niet eens aan 10 boeken komen uit 2019. Hier maken we altijd een top van de boeken gelezen dit jaar, dus dat kan van pakweg 1000 v Chr. t/m nu.

In je stemlijst staat gelukkig nog wel de juiste datum erbij.

chris reifert (crew)
Ben ook begonnen met covers repareren, kan gezien de hoeveelheid niet al te kieskeurig zijn, dus soms staat er geen originele omslag of kan het formaat groter. Niet de hele tijd mee aan de gang, af en toe een stukje.

chris reifert (crew)
meter_fan hier wat aparte gevallen van boeken waar geen cover opgeladen kan worden: Gap Year: Spijt - Daisy Scholte (2020) , Amundsens Siste Reise - Monica Kristensen (2017) , The Dark Lake - Sarah Bailey (2017) , Lennon - David Foenkinos (2010) etc, etc.

Er lukt nu niets meer dus ik stop er eerst mee. Wel worden de verkoopsites onder de ruimte v.d. cover ineens getoond.

Ruim 20 uur na vorig bericht is de ergste covercrisis binnen mijn eigen toevoegingen bezworen. Moet er nog twee die wat meer bewerking vereisen en heb een begin gemaakt met de toevoegingen van andere mensen.

chris reifert (crew)
Ruim een dag later lopen de zaken met uploaden weer beter door een betere browser te installeren

Halley23 (moderator)
Het lijkt erop dat alle verdwenen toegevoegde afbeeldingen van de periode 5 t/m 19 december inmiddels gerepareerd zijn, vooral dankzij chris reifert - driewerf hulde - naar ik denk, maar als anderen ook mee geholpen hebben grote dank daarvoor! Ik heb alles nog eens nagelopen en nog een paar gemiste covers toegevoegd (maar wellicht zwerft ergens nog een lege cover rond, je ziet makkelijk iets over het hoofd), dus het lijkt erop dat de crisis (wat mij betreft hét woord van 2019) is bezworen. Nogmaals dank aan allen...

PQV00 schreef:
Binnen Boekmeter is de standaardwijze van namen: eerst de eigennaam, dan de familienaam. Vreemd genoeg zie ik voor diverse Chinese auteurs eerst de familienaam, dan de persoonlijke naam, zoals Mao Zedong, Sima Qian, terwijl voor Japanse auteurs, die net als in China de familienaam vooraan schrijven, wel de Westerse wijze wordt gevolgd.
Wat is daarvan de reden?

Maar is dat niet standaard zo in het Westen?

Als ik bijvoorbeeld tennis kijk worden namen van Japanse tennissers in de volgorde voornaam, achternaam opgeschreven (bijvoorbeeld Kei Nishikori)

Bij Chinese tennissers is het altijd al andersom geweest; achternaam, voornaam (bijvoorbeeld Li Na).

Xeeno
Op moviemeter worden volgens mij, misschien in navolging van IMDb, ook de Chinese namen op westerse wijze geschreven, maar niet hier op boekmeter.
En volgens mij wordt ook in Korea de oosterse wijze aangehouden, denk maar aan Kim Yong- un.

PQV00 schreef:
Xeeno
Op moviemeter worden volgens mij, misschien in navolging van IMDb, ook de Chinese namen op westerse wijze geschreven, maar niet hier op boekmeter.
En volgens mij wordt ook in Korea de oosterse wijze aangehouden, denk maar aan Kim Yong- un.

Zal dat niet zijn vanuit gemakzucht? In de plotomschrijving zie je trouwens dat ze vaak wel de volgorde achternaam, voornaam hanteren.

Bij een boek zie ik de volgende link staan:
koop paperback, hardcover, e-book, luisterboek of bindwijze vanaf € 4,49

Wat wordt er bedoeld met 'bindwijze' in deze zin? Dat komt heel raar op me over.

Halley23 (moderator)
chiel schreef:
Bij een boek zie ik de volgende link staan:
koop paperback, hardcover, e-book, luisterboek of bindwijze vanaf € 4,49

Wat wordt er bedoeld met 'bindwijze' in deze zin? Dat komt heel raar op me over.
Inderdaad vreemd als het ebook betreft. Je zou bij de aanbieder van het boek kunnen navragen wat ze bedoelen, wij hebben daar geen rol in.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:11 uur

geplaatst: vandaag om 13:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.