menu

Mijn Updates +
De Site / Algemeen / Feedback, klachten en andere opmerkingen

zoeken in:
liv2
Wat jammer dat jullie je dan slechts éénmaal per kwartaal kunnen (of mogen?) uitleven. Misschien is een 'Boek van de Maand' een idee?

Bestaat op BoekMeter een vaste regel wat betreft de schrijfwijze van de naam van een auteur? Nu ik bezig ben met het corrigeren en aanvullen van titels van Clive Cussler, kom ik zijn samenwerking tegen met de schrijver die op Wikipedia en hier vermeld wordt als Jack Du Brul, maar op enkele covers wordt zijn naam geschreven als Jack DuBrul. Voor alsnog gebruik ik ook Jack Du Brul, maar wil het graag zeker weten. Of wordt DuBrul dan beschouwd als een pseudoniem van Du Brul? (Alfabetisch zou DuBrul onder de D vallen en Du Brul onder de B).

Halley23 (moderator)
Volgens de website van de auteur wordt de naam geschreven als Jack Du Brul. Zie: Jack Du Brul - About Jack Du Brul - jackdubrulbooks.com

Halley23
Ja, dat had ik ook al gezien. Blijft het toch vreemd dat hier: Dark Watch en hier: Skeleton Coast zijn naam op de cover prijkt als DuBrul (maar niet als zodanig op latere edities).

Halley23 (moderator)
Voorwaar vreemd maar het komt wel vaker voor. Als je denkt dat het van meerwaarde is, kun je altijd nog DuBrul als pseudoniem van Du Brul toevoegen...

Halley23
Volgens mij geen meerwaarde, eerder een fout bij de eerste edities die ook door de uitgever(s) mettertijd is rechtgezet.

geplaatst:
Met betrekking tot Elena Ferrante en de koppeling aan Domenico Starnone het volgende: hoewel het zeer waarschijnlijk is dat Ferrante een pseudoniem is van Starnone, is dit voor zover ik weet niet door de schrijver en uitgever bevestigd. De conclusie is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Daarbij zijn er echter ook literatuurwetenschappers die de partner van Starnone (Anita Raja) als auteur aanwijzen, of van een co-schrijverschap uitgaan. Kortom, geen honderd procent zekerheid.

Hoe dan ook: de auteur zelf stelt absoluut geen prijs op dit soort onderzoek, hoe solide ook, en heeft welbewust ervoor gekozen om geen publiek figuur te koppelen aan de schrijversnaam. Met andere woorden: Elena Ferrante is Elena Ferrante.

Daarom is mijn voorstel om de auteur Domenico Starnone los te koppelen van de boeken van Elena Ferrante op de site.

geplaatst:
Tis al gefikst, bedankt.

geplaatst:
Bij Ajax ondanks Alles - Menno Pot:

Dit boek is er helaas nooit van gekomen.

geplaatst:
Toch een mooie beoordeling van 4 sterren

geplaatst:
ja, wonderlijk.

Ted Kerkjes (moderator)
geplaatst:
Over 'Ajax ondanks alles' van Menno Pot: jullie hebben gelijk, het boek is er nooit gekomen. Zie ook de auteur op Twitter: "Ha, 'Ajax ondanks alles' is er nooit gekomen... Ik kreeg in die tijd het idee voor 'Sporen van Ajax' en daar was ik in één klap veel enthousiaster over."
'Ajax ondanks alles' is dus, ondanks Ajax, verwijderd

geplaatst:
Wie brengt links naar verfilmingen aan hier?

Sol1 (crew)
geplaatst:
chiel schreef:
Wie brengt links naar verfilmingen aan hier?
Dat is PeterW. Zie het topic 'verlanglijst toevoegingen'; ik heb daar zelf ook net gepost.

Halley23 (moderator)
geplaatst:
Blijkbaar is er iets fout gegaan bij het editen van Raspoetin's toevoeging waardoor 2x op de site, inmiddels gecorrigeerd, bedankt voor het attenderen.

geplaatst:
Wanneer ik in het zoekveld "Stenton" type, zie ik onder 'Auteurs' een foto van hem die ook op Wikipedia is terug tevinden. Maar klik ik op zijn naam, dan verschijnt geen foto in beeld, terwijl bij corrigeren in het veld voor foto wel de verbinding naar Wikipedia wordt vermeld. Wat is hier aan de hand?

Halley23 (moderator)
geplaatst:
PQV00 schreef:
Wanneer ik in het zoekveld "Stenton" type, zie ik onder 'Auteurs' een foto van hem die ook op Wikipedia is terug tevinden. Maar klik ik op zijn naam, dan verschijnt geen foto in beeld, terwijl bij corrigeren in het veld voor foto wel de verbinding naar Wikipedia wordt vermeld. Wat is hier aan de hand?
Ik zie onder Auteurs geen foto van Frank Stenton en ik zie ook geen url in het fotoveld. Als ik google op Frank Stenton en kijk naar de afbeeldingsinfo staat daar https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4e/Frank_Merry_Stenton.jpg en die url werkt niet, want alleen commons url's doen dat. Voor mij is het raadsel dat jij die foto wel hebt gezien?! En de link naar Wikipedia werkt niet omdat het lemma over Frank Stenton gaat.

Jordy (admin)
geplaatst:
Denk dat de betreffende foto ooit gekoppeld is geweest, verwijderd is (al dan niet automatisch), en dat de kleine weergave die je bij zoekresultaten ziet niet correct is opgeschoond. Moet zich als het goed is vanzelf herstellen, wanneer er een nieuwe foto wordt geplaatst. Dat kan ook een wikimedia afbeelding zijn, maar https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4e/Frank_Merry_Stenton.jpg is te klein om te kunnen gebruiken op de site.

geplaatst:
Momenteel zie ik in het zoekveld ook geen foto meer tevoorschijn komen. Zal inderdaad opgeschoond zijn, zoals dat ook gebeurt wanneer een nieuwe cover van een boek wordt geaccepteerd. En als de foto in Wikipedia van te klein formaat is voor BM hoef ik verder geen moeite te doen. Beiden (Halley23 en Jordy) bedankt voor de informatie en bemoeienis (in positieve zin).

geplaatst:
Als ik onder het kopje 'boeken' naar 'recent verschenen' wil gaan, krijg ik de volgende melding:

"De door jou opgevraagde pagina kan helaas niet worden gevonden."

Jordy (admin)
geplaatst:
bedankt voor het melden, zal er naar kijken

Gast
geplaatst: vandaag om 16:10 uur

geplaatst: vandaag om 16:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.