menu

De Site / Algemeen / Feedback, klachten en andere opmerkingen

zoeken in:
liv2 (crew)

Zou het kunnen dat de zoekopdrachten op alternatieve titels het niet goed doet? De zoekopdracht Buffy the Vampire Slayer Season 2 geeft namelijk ook een hoop andere resultaten waaronder Season 3 boeken

Toen ik een recensie wilde plaatsen bij De Mens in Opstand van Camus kreeg ik een melding waarin ik moest verklaren dat ik geen copyright aan het schenden was en dat het wel degelijk van mijn hand was wat er werd geschreven. De reden voor verdenking was: je bericht is nogal lang. Het lijkt me een uiterst cynisch uitgangspunt, wanneer je veronderstelt dat mensen die de moeite nemen om een langere recensie schrijven (3 alinea's noem ik niet lang, maar goed), wel eens plagiaat zouden kunnen hebben gepleegd. Daarmee ga je uit van de luiheid (of ongeletterdheid) van je leden, en dat lijkt me op een boekenplatform toch weinig gepast.

als het goed is krijg je die melding alleen bij het copy/pasten van een lang bericht, en niet bij het schrijven er van

Hmm, ik had het eerst in Word geschreven inderdaad, eerste keer dat het gebeurde ook, dus dat verklaart het. Toch zouden er computertechnisch ook andere mogelijkheden moeten zijn om plagiaat te achterhalen?

Ik sta open voor suggesties

Jordy
Wanneer ik de lijst van titels afkomstig van Michael Jecks bekijk (https://www.boekmeter.nl/author/3140), dan zie ik bij alle een alternatieve titel vermeld staan, behalve bij deze, terwijl bij de gegevens van het boek wel een alternatieve titel voorkomt.

Ted Kerkjes (moderator)
PQV00 schreef:
Wanneer ik de lijst van titels afkomstig van Michael Jecks bekijk (https://www.boekmeter.nl/author/3140), dan zie ik bij alle een alternatieve titel vermeld staan, behalve bij deze, terwijl bij de gegevens van het boek wel een alternatieve titel voorkomt.
Ik heb 'm even opnieuw erin gezet, en nu is het volgens mij opgelost. (Wat ben ik toch een technisch wonder - soms sta ik gewoon versteld van mezelf! )

Ted Kerkjes schreef:
Ik heb 'm even opnieuw erin gezet, en nu is het volgens mij opgelost. (Wat ben ik toch een technisch wonder - soms sta ik gewoon versteld van mezelf! )

Dat kan mogelijk waar zijn, maar u heeft niet eerst gekeken of voor die titel nog een correctie was aangedragen (door mij) en die correctie niet tevens uitgevoerd zodat, naar ik verwacht (de ervaring heeft mij dat geleerd) die correctie inmiddels is verdwenen. Geen zorg, ik heb dezelfde correctie nogmaals voorgedragen.

Ted Kerkjes (moderator)
PQV00 schreef:
Dat kan mogelijk waar zijn
Nee, dat is zo.
Graag gedaan, hè, oude vriend.

Ted Kerkjes schreef:
(quote)
Nee, dat is zo.
Graag gedaan, hè, oude vriend.

Inmiddels heeft gert_r de correcties verwerkt. En met slechts 18 levensjaren voel ik mij zeker NIET oud.

Van deze titel https://www.boekmeter.nl/book/2754 komen de gegevens eerste druk niet in beeld.

iemand moet svp even via een correctie het land goed zetten bij die titel

Jordy schreef:
iemand moet svp even via een correctie het land goed zetten bij die titel

Die titel is toch volledig juist.

Klopt het dat op de mobiele site (iphone) de correctieknop bij n boek niet werkt? Op de andere Meter-sites opent er wel n submenu met de optie ‘corrigeren’.

vreemd, ik heb het ook

zal er binnenkort even naar kijken

Volgens mij werkt het nu weer.

geplaatst:
Heeft de crew het momenteel druk of is men onderbemand sinds het vertrek van gert_r? Aan de ene zijde wordt het toevoegen van boeken aan de site beperkt tot maximaal 10 in de wachtrij, anderzijds staan op mijn lijst enkele titels al sinds afgelopen zaterdag (4 dagen geleden) te wachten op controle. Dit is geen verwijt of zo, enkel een vraag.

chris reifert (crew)
geplaatst:
PQV00 het invullen van mijn belastingaangifte vind ik belangrijker dan BM, maar daar ben ik natuurlijk niet twee weken mee bezig. Er waren of zijn wel meer aandacht opeisende zaken en in mijn toevoegerij op MuMe is ook veel tijd gestoken.

geplaatst:
En levert de belastingaangifte nog wat op?

geplaatst:
chris reifert, ik waardeer het enorm dat je je zo inzet voor boekmeter ( samen met de andere crewleden). Jullie maken dit tot een bloeiende en hoog gewaardeerde site. Voelen jullie je alsjeblieft niet geroepen om je te verdedigen tegen domme opmerkingen van kortzichtige gebruikers.
Dankjewel voor je vele werk.

liv2 (crew)
geplaatst:
Weet je Pythia , ik ben je dankbaar voor je lieve reactie. Ik heb lang getwijfeld om hierop te reageren maar bij deze ga ik het toch doen. Wij, als crew, doen er alles aan om het hier up to date te houden, te modereren, toevoegingen na te kijken, ect.... ect... wij steken hier met zijn allen behoorlijk wat tijd in. Nee, wij steken onze ziel erin. Zoveel is zeker. Daarom, ik ga 1 keer roepen: ' DE CREW HEEFT ALTIJD GELIJK EN HEEFT ALTIJD HET LAATSTE WOORD'. Zo, ik hoop dat dit duidelijk is voor diegenen die zich geroepen voelen ons de duvel aan te doen.

geplaatst:
Zo is het maar net!!

geplaatst:
Rustig, rustig.

De waardering voor de crew staat buiten kijf, maar desondanks, vragen staat vrij zou ik zeggen.

geplaatst:
C'est le ton qui fait la musique.

geplaatst:
De zoekbalk werkt bij mij niet meer. Ik toets een naam in maar er wordt niet op gereageerd.
Is daar een oplossing voor?

Op de startpagina (boekmeter) zie ik het eerste boek enkel met de Nederlandse titel vermeld en het tweede boek met zowel de Nederlandse titel als de naam van de auteur.

Ted Kerkjes (moderator)
PQV00 schreef:
Op de startpagina (boekmeter) zie ik het eerste boek enkel met de Nederlandse titel vermeld en het tweede boek met zowel de Nederlandse titel als de naam van de auteur.
Dat is volgens mij de bedoeling. Het eerste boek (Hemel die nergens ophoudt) prijkt trots bovenaan, omdat het BoekMeters huidige kwartaalboek is (zie ook de leuke tekst erbij), het boek daaronder (De beloning) is uitgelicht, omdat het vandaag onlangs uitgekomen is, zoals er elke dag een nieuw boek op de homepage staat.
Op zich toch niets abnormaals, toch?

Ted Kerkjes schreef:
Op zich toch niets abnormaals, toch?

Ik dacht gewoonweg dat van elk boek op de startpagina zowel de naam (in het Nederlands) als de auteur werd vermeld. En het klopt, dat er niets mis is met de situatie op zich. Bovendien, bedankt voor de uitleg.

liv2 (crew)
Een homepage tekst, zoals het kwartaalboek, wordt eigenhandig aangemaakt door de crew en kan afwijken van elk ander uitgelicht boek. Dus , als we eens zot willen doen en los willen gaan dan schrijven we een home page tekst...

Gast
geplaatst: vandaag om 22:29 uur

geplaatst: vandaag om 22:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.