menu

Mijn Updates +
De Site / Algemeen / Feedback, klachten en andere opmerkingen

zoeken in:
chris reifert (crew)
Ik vul ze altijd bij mijzelf in. Nadeel is dat dat niet meteen in het toevoegveld ingevuld kan worden, dat kan (en moet) op MuMe wel. Die BM-regels zijn opgesteld door mensen die allang niet meer actief zijn binnen het crew-gebeuren. Het oudste lid is zo'n vier jaar na oprichting van BM aangetreden. Met name bij vervolgseries, als er meerdere boeken per jaar verschijnen, zijn data handig wil men een serie chronologisch gerangschikt krijgen op BM.

Voor zover ik het kan zien, wordt van een titel die alleen met een jaartal wordt vermeld in de Bibliografie (zonder releasedatum) gerekend dat die titel per 1 januari van dat jaar is verschenen.

chris reifert (crew)
Klopt en 1 januari is ook zo'n datum die nogal eens op Goodreads staat. Los van dat vraag ik me bij Goodreads wel eens af waar ze bepaalde data weghalen als die niet overeenkomen met first editions op Amazon. Ook op Literatuurplein kom ik wel eens verschillen in data tegen met bv. Bol.com en Bookspot.
Maar de statistieken aanklikken op BM vind ik vooral interessant om te zien wie een bepaald boek heeft toegevoegd.

Boek staat dubbel op de site.
De Hartenjager: Leven, Werk en Roem van Gerbrandt Adriaensz. Brederode - ReneĢ van Stipriaan (2018)
De Hartenjager: Leven, Werk en Roem van Gerbrandt Adriaensz. Bredero - René van Stipriaan (2018)

Staat er dubbel op. En 1 boek komt uit Nauru ipv Nederland, mocht die op de site blijven moet dat ook worden aangepast.
En die schrijver staat er nu dus ook tweemaal op.

chris reifert (crew)
Dank voor het melden. Laatst toegevoegde, uit Nauru nog wel, is verwijderd. Ik zal de toevoeger nog verwittigen. Bredero is conform de omslag en Literatuurplein de correcte weergave. Ik krijg gelukkig één René van Stipriaan in de zoekfunctie

chris reifert schreef:
Ben nooit voorstander van het omzetten naar echte namen van pseudoniem-duo's geweest. Die regel terugdraaien is wat mij betreft de beste optie.
Ik vroeg me af of jullie (de crew) hier nog iets mee gaan doen.

Ben ik ook voor ja.

Verder vraag ik Jordy om aandacht te hebben voor een eerder berichtje: als je op de mobiele site in het zoekscherm een auteur invoert, krijg je wel zoekresultaten maar als je erop klikt (vooral op de auteursnaam, soms ook op de titel) dan kom je weer op de homepage.

Jordy (admin)
Hebben meer mensen dit probleem?

liv2 schreef:
Bij De Site > Algemeen > Mededelingen van de crew:

Beste mensen,

De Volkskrant heeft zijn online platform gemoderniseerd en wat stel ik met spijt in het hart vast...

Geen recensies meer te bespeuren. Heel erg jammer vind ik dat.

De enige recensies die ik nog kan plaatsen zijn die van NRC.
Alles wordt betalend, dus nu ook bij De Volkskrant

Ik vond bij dagblad De Morgen in België een enkele recensie. Misschien een tip om daar af en toe te kijken?

Jordy schreef:
Hebben meer mensen dit probleem?

Zie vorige pagina (20 augustus): in elk geval Jason82 herkent het.

eRCee schreef:
(quote)

Zie vorige pagina (20 augustus): in elk geval Jason82 herkent het.

Klopt, dit is nog steeds aan de orde.

Jordy (admin)
Op Android ondersteun ik overigens helaas alleen Chrome, in de standaardbrowsers van diverse fabrikanten kan ik niet garanderen dat de site 100% werkt.

Het is ook met Chrome.

Jordy (admin)
Heb helaas even geen Android toestel om mee te testen, maar ik zal het in ieder geval op de lijst zetten

chris reifert (crew)
chiel schreef:
(quote)
Ik vroeg me af of jullie (de crew) hier nog iets mee gaan doen.

Staat op Jordy zijn wensenlijst om hier iets mee te doen, alleen is dat niet iets voor op de korte termijn.

Ok, bedankt, Chris!

Misschien een ideetje:
Om de bibliografie bij een schrijver nog meer overzichtelijk te krijgen zou je de boeken die hij in samenwerking met anderen heeft geschreven los kunnen vermelden.
Dus bijvoorbeeld bij Auke Kok: Auke Kok de boeken die hij samen met anderen heeft gemaakt (of als onderdeel van een omnibus met meerdere schrijvers aan bijdrage heeft geleverd) apart vermelden onder een kopje: 'Samenwerkingen' (of iets in die trant).
Zoals bijvoorbeeld ook op Musicmeter ook te doen gebruikelijk is.

gert_r (moderator)

HALVE TAMME. schreef:
Als ik in 'mijn boeken' kijk (In Bezit, Nog Aanschaffen, Gelezen in 2017 ect ect) dan zie ik de titels plus de afbeeldingen van de betreffende boeken staan. Ik kan niet in iemand anders zijn 'mijn boeken' kijken. Ik kan wel kijken in iemand anders zijn lijsten. Maar in 'lijsten' worden geen afbeeldingen getoond. Kan dat gerealiseerd worden?
Jordy schreef:
Ja misschien in de toekomst, het zou bij elke lijst op de site misschien wel leuk zijn om te kunnen switchen tussen tekst en grafische modus.
Nice Jordy. Erg blij mee

Sorry, maar ik weet niet goed waar ik dit neer moet zetten.
Ik zag dat Booky zelf geschreven tekstjes neer zet, sorry, maar ik kan die echt niet lezen, laat staan op reageren.
Ik heb arachnofobie, en de avatar van booky is een spin. Ik zit hier nu gewoon te bibberen bij het schrijven er van.
Je hoeft het voor mij niet te veranderen, maar ik kan niks van je berichtjes lezen, en waar je op antwoord ben ik genoodzaakt om snel verder te scrollen, en zelfs dat lukt soms niet, dus moet ik gewoon de pagina weg klikken.
Het is al fel verbeterd tegen vroeger, want toen viel ik gewoon flauw als ik het nog maar zag.
Ik moet jullie dan ook niet vertellen dat deze periode met Halloween voor mij een hele martelgang betekend, maar ik gun ieder zijn plezier. Alleen loop ik nu 2 straten om als ik naar de bakker wil, omdat hier in de straat 2 mensen hun huizen hebben versierd met van die reuze griezelbeesten. Bij kleintjes probeer ik om me er verder over te zetten.
Nogmaals Sorry.

gert_r (moderator)
Arkan schreef:
(...)

Dank voor je bericht; ik had geen idee dat deze angst zulke ernstige vormen kon aannemen.
Dit is op zich een goede plek; het sturen van een PM aan booky is natuurlijk ook geen optie. Ik zal booky wel even oppiepen en dan is hij of zij ongetwijfeld bereid een andere avatar te kiezen.
booky?

booky
Ja hoor, natuurlijk, geen probleem. Ik verwijder het eerst en bedenk wel een andere...

Arkan schreef:
Ik zag dat Booky zelf geschreven tekstjes neer zet, sorry, maar ik kan die echt niet lezen, laat staan op reageren.
Ik heb arachnofobie, en de avatar van booky is een spin. Ik zit hier nu gewoon te bibberen bij het schrijven er van.
Je hoeft het voor mij niet te veranderen, maar ik kan niks van je berichtjes lezen, en waar je op antwoord ben ik genoodzaakt om snel verder te scrollen, en zelfs dat lukt soms niet, dus moet ik gewoon de pagina weg klikken.
Het is al fel verbeterd tegen vroeger, want toen viel ik gewoon flauw als ik het nog maar zag.
Ik moet jullie dan ook niet vertellen dat deze periode met Halloween voor mij een hele martelgang betekend, maar ik gun ieder zijn plezier. Alleen loop ik nu 2 straten om als ik naar de bakker wil, omdat hier in de straat 2 mensen hun huizen hebben versierd met van die reuze griezelbeesten. Bij kleintjes probeer ik om me er verder over te zetten.
Nogmaals Sorry.

Haha...awh. Nu we het toch over doodenge avatars hebben: die vissenman van gert_r...

Ted Kerkjes (crew)
Donkerwoud schreef:
Haha...awh. Nu we het toch over doodenge avatars hebben: die vissenman van gert_r...
Captain Beefheart? Nee!

gert_r (moderator)
Donkerwoud schreef:

Toch altijd nog een stuk minder eng dan m'n pasfoto!

booky schreef:
Ja hoor, natuurlijk, geen probleem. Ik verwijder het eerst en bedenk wel een andere...

Aaahhh dat is super lief van je, maar je hoeft het niet echt te doen hoor, ik begrijp best dat een avatar iets is waar je zelf achter staat.
Alleen kan ik dus nooit reageren of niet lezen wat je schrijft.

Bedankt dat je het voor me wil doen.

Jordy (admin)
Je kunt bij je instellingen het weergeven van avatars uitschakelen.

liv2 (crew)
gert_r schreef:
(quote)

Toch altijd nog een stuk minder eng dan m'n pasfoto!
is dat geen cover van een captain beefheart album gert?

gert_r (moderator)
liv2 schreef:
(quote)
is dat geen cover van een captain beefheart album gert?
Inderdaad; strikt genomen is het een afbeelding van een nageschilderde hoes van 'Trout Mask Replica', zonder de belettering.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:53 uur

geplaatst: vandaag om 09:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.