menu

Mijn Updates +
De Site / Algemeen / Feedback, klachten en andere opmerkingen

zoeken in:
geplaatst:
Dank je wel. Zal binnenkort de recensie toevoegen. Eric van den Dunge

liv2 (crew)
geplaatst:
Bij De Site > Algemeen > Mededelingen van de crew:

Beste mensen,

De Volkskrant heeft zijn online platform gemoderniseerd en wat stel ik met spijt in het hart vast...

Geen recensies meer te bespeuren. Heel erg jammer vind ik dat.

De enige recensies die ik nog kan plaatsen zijn die van NRC.
Alles wordt betalend, dus nu ook bij De Volkskrant

Sol1 (crew)
geplaatst:

Die betalende archieven zijn misschien wel begrijpelijk, maar beginnen irritant te worden - ook voor andere zaken dan boekenrecensies.

geplaatst:

The Guardian stelt er volgens mij een eer in om onbetaald te blijven. Misschien net wat ander boekenaanbod, maar toch.

Sol1 (crew)
geplaatst:

Dat is wel een goede site.

gert_r (moderator)
geplaatst:

liv2 schreef:
Beste mensen,

De Volkskrant heeft zijn online platform gemoderniseerd en wat stel ik met spijt in het hart vast...

Geen recensies meer te bespeuren. Heel erg jammer vind ik dat.

De enige recensies die ik nog kan plaatsen zijn die van NRC.
Alles wordt betalend, dus nu ook bij De Volkskrant

En uitloggen kan ook niet meer.
Gij zult eeuwig ronddolen in de krochten van De Volkskrant.

geplaatst:
Paul Goeken

Is dit nog wel correct? Inmiddels zit er een andere auteur achter Suzanne Vermeer en veel boeken die nu onder Goeken staan zijn niet van hem.
Ik denk een Suzanne Vermeer (II) een zuiverder oplossing zou zijn.

chris reifert (crew)
geplaatst:
'Noorderlicht' uit 2012 is het laatste Paul Goeken boek. Ik zie wel wat in de zuiverder oplossing maar wacht even op wat de moderator zegt. Er ligt iig het nodige werk in het verschiet om de Suzanne Vermeer omslagen te vergroten.

gert_r (moderator)
geplaatst:
mjk87 schreef:
Paul Goeken

Is dit nog wel correct? Inmiddels zit er een andere auteur achter Suzanne Vermeer en veel boeken die nu onder Goeken staan zijn niet van hem.
Ik denk een Suzanne Vermeer (II) een zuiverder oplossing zou zijn.
Goed punt. Ik ga hiermee aan de slag.
-------
Bedankt voor je suggestie; is geregeld!

geplaatst:
Misschien is dit al een keer gevraagd geweest maar waarom staat aantal pagina's niet tussen "Overige gegevens" bij zoeken?
Ik zou het nog wel handig vinden om dit criterium te kunnen gebruiken.

gert_r (moderator)
geplaatst:
Jakob schreef:
Misschien is dit al een keer gevraagd geweest maar waarom staat aantal pagina's niet tussen "Overige gegevens" bij zoeken?
Ik zou het nog wel handig vinden om dit criterium te kunnen gebruiken.

Eens. 'Uitgever' misschien ook wel. Jordy ?

Jordy (admin)
geplaatst:

Jordy (admin)
geplaatst:
Ik heb wat wijzigingen doorgevoerd ivm de nieuwe privacywetgeving.

In de praktijk zijn de volgende zichtbare veranderingen gedaan:
- De cookie wall is weggehaald
- Er staan op de detailpagina's geen twitter/facebook "like" knopjes meer
- Als er ergens op de site bv. een externe afbeelding of een YouTube filmpje ingevoegd is, is deze niet direct zichtbaar, totdat je hebt aangegeven akkoord te zijn met het inladen van externe media. Je kunt dit ook weigeren, dan worden deze ingevoegde media vanaf dat moment vervangen door een linkje
- Ik heb het inschrijven/inloggen/uitschrijven via Facebook, Twitter en Google opnieuw gebouwd op een manier waarbij er geen privegegevens van onze site naar de externe site gestuurd worden

Je kunt de nieuwe privacypolicy lezen voor verdere details. Als er ergens iets fout gaat dan hoor ik het graag.

Sol1 (crew)
geplaatst:
Jordy schreef:
Ik heb wat wijzigingen doorgevoerd ivm de nieuwe privacywetgeving.

Die wetgeving kost aan talloze personen een hele hoop tijd. Of het per saldo positief uitpakt is een tweede.

De boeken van Lars Kepler zijn slecht vindbaar op de site. Is daar iets aan te doen? Je moet de namen van de auteurs weten die schuil gaan achter het pseudoniem om te kunnen zoeken op auteur.

chris reifert (crew)
Ben nooit voorstander van het omzetten naar echte namen van pseudoniem-duo's geweest. Die regel terugdraaien is wat mij betreft de beste optie.

Als je op de mobiele site op auteursnaam zoekt en die dan selecteert, dan kom je terug op de homepage. Dit probleem speelt al een paar maanden. Ik gebruik Chrome op een Android toestel.

eRCee schreef:
Als je op de mobiele site op auteursnaam zoekt en die dan selecteert, dan kom je terug op de homepage. Dit probleem speelt al een paar maanden. Ik gebruik Chrome op een Android toestel.

Klopt

Hallo, in de wiki staat bij toevoegingen onder plaatjes vermeld dat 'bij voorkeur een afbeelding van de eerste druk van het boek.' Wordt op de een of andere manier ergens vastgelegd dat een geleverde afbeelding van de eerste druk is? Ik vraag dit omdat ik zelf nogal wat eerste druk afbeeldingen aan het doorgeven ben (bezig met de werken van Val McDermid) en niet weet of iemand anders later deze wil gaan vervangen door 'gewoon' een grotere afbeelding. En ik heb niets tegen grote afbeeldingen, vooral niet wanneer die van mij afkomstig zijn.

chris reifert (crew)
Dat wordt bij mijn weten nergens vastgelegd of iets een eerste druk is. Maar praktisch gezien zijn er maar weinig mensen die zich met afbeeldingen vergroten bezighouden en BM staat nog vol met kleine afbeeldingen. Bedoel ik niet die van bv. 300 bij 300 pxls mee, maar van oudere toevoegingen voor het tijdperk van vergroting. Goed initiatief om je met vergrotingen bezig te houden!

Niet dat ik mij specifiek met vergrotingen bezighoud. Dat ligt aan de auteur of het genre. En wanneer ik een andere 'cover' ter correctie voordraag schrijf ik in voorkomende gevallen ook of het een eerste druk betreft of enkel een van maximale breedte (800 pixels).

Het is dus ook niet zo dat de leden van de 'crew' nakijken of een geleverd plaatje van de eerste druk is? Noch bij toevoegen, noch bij correctie? Dat zou dan wel heel ontmoedigend zijn.

Ik had altijd de indruk dat dat wel werd nagestreefd. Vandaar ook een hoop lelijke covers hier op de site.

Ted Kerkjes (crew)
PQV00 schreef:
Het is dus ook niet zo dat de leden van de 'crew' nakijken of een geleverd plaatje van de eerste druk is? Noch bij toevoegen, noch bij correctie? Dat zou dan wel heel ontmoedigend zijn.
De crew kijkt dat wel na, hoor - zowel bij de toevoegingen als bij de correcties. Alleen als er echt geen afbeelding van de eerste druk te vinden is of als het überhaupt moeilijk na te kijken is hoe de eerste druk eruit gezien heeft, wordt hiervan afgeweken.
Dus geen zorgen: jouw werk heeft nut!

Hè, gelukkig.

chris reifert (crew)
Goed verwoord Ted Kerkjes, ik bedoel te zeggen dat het nergens vermeld staat of een afbeelding van de eerste druk is. Ik kwam tijdens mijn tijd als niet-crewlid bij het en masse corrigeren van Nora Roberts genoeg tegen wat geen eerste druk was, terwijl die wel voorhanden waren op bv. Librarything of Abebooks. Blijft dus mensenwerk. Als ik iets vergroot is dat in de meeste gevallen echter een afbeelding die er al stond.

Ik doe mijn best om bij toevoegingen een afbeelding van de eerste druk te vinden, bij voorkeur op maximale breedte (800 pixels). Een enkele keer zal ik (voorlopig) tevreden zijn met een kleiner formaat en alleen wanneer ik geen afbeelding van die eerste druk kan vinden van ten minste 300 pixels breedte, ga ik voor een latere editie waarvan ik de afbeelding zelf mooi vind ogen.

Onder ‘Opmerkingen voor de moderators’ wordt in de wiki voor toevoegen vermeld: Een datum ((dag +) maand + jaar) waarop een boek in de originele taal is uitgegeven, en/of in de Nederlandse vertaling is verschenen. Als je die gegevens toevallig bent tegengekomen, zijn we er heel blij mee als je dat even vermeldt.
Dat doe ik dus dan ook bij mijn toevoegingen, maar een enkele keer wordt deze opmerking door het betreffende crew-lid dat mijn toevoeging nakijkt kennelijk over het hoofd gezien.
Heeft het zin deze releasedata alsnog (middels een correctie) te laten toevoegen?

chris reifert (crew)
Als jij daar waarde aan hecht wil ik die data wel bij je toevoegingen invullen. Doe ik altijd bij vermelding, maar omdat het in meerdere stappen gebeuren moet kan zoiets over het hoofd worden gezien.

Volgens mij ben ik niet de enige die daaraan waarde hecht. Per slot staat het ook vermeld in de 'regels' bij toevoegen. Dus het invullen van de releasedatum gebeurt niet tegelijk met het geheel van toevoegen? Ja, er is ook geen invulveld voorhanden. Ik zal die twee 'vergeten' data per correctie opsturen, voor de volledigheid.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:35 uur

geplaatst: vandaag om 09:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.