menu

De Site / Algemeen / Zelf boeken toevoegen aan de site

zoeken in:
ags50
Totdat zo'n jaar (?) geleden het toevoegen van e-boeken op BoekMeter werd toegestaan moest iedereen wat betreft de benodigde gegevens terugvallen op het gedrukte exemplaar, zelfs wanneer al eerder een e-book beschikbaar was. Simpel en duidelijk: jaar / releasedatum = papieren exemplaar.
Momenteel heerst voor mijn gevoel van rechtlijnigheid een zekere wildgroei wanneer "het niet uitmaakt".

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Daarom ga ik uit van de eerste editie, of dat nu ebook is of niet.

ags50
Maar dat heb je alleen gekund/gemogen vanaf dat e-book edities werden toegestaan. Daarvoor bestond naast de papieren versie ook al de e-book versie. Toen werden data van boeken hier op BM ingevoerd aan de hand van de papieren versie, die dus nu voor een groot deel onjuist (b)lijken te zijn.
Hoe je het wendt of keert, er zijn onjuiste jaartallen/releasedata in BoekMeter opgenomen en die zouden dan successievelijk gecorrigeerd moeten worden.

Betekent mogelijk dat onder de statistieken (waarmee jij niets doet, tenzij het een nog uit te geven titel betreft) 3 releasedata zouden kunnen/moeten worden opgenomen: 1. papieren versie; 2. e-book versie (1 en 2 kunnen verwisseld worden aan de hand van welke datum het vroegst is); 3. vertaling

Crew, ga maar eraan staan ...

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Noem me ouderwets maar ik houd de gegevens van de 1e papieren druk aan tenzij er (nog) geen papieren druk is op het moment dat een boek als e-book wordt toegevoegd. Mocht er na een 1e e-bookuitgave alsnog een papieren druk komen (iets dat steeds meer gebeurd, dat kan ik niet ontkennen) dan is dat nu eenmaal zo en ga ik de gegevens niet aanpassen. Het is wat mij betreft ondoenlijk om dit soort mutaties bij te houden en te verwerken en zo lang als bm pro deo 'werk' is, ben ik dan ook niet voornemens zulks te gaan doen - ook niet als er sprake is van eventueel ingediende correcties op dat vlak.

ags50
Precies zoals ik ook erover denk. Ik heb een aantal titels toegevoegd die, voor zover mij bij toevoegen bekend, alleen als e-book verkrijgbaar waren en dat dan ook bij het commentaar vermeld. Daarmee werd geen bijzondere actie ondernomen, dus heb ik een en ander later achterwege gelaten. Ik ga ook niet telkens na of die titels inmiddels in druk zijn verschenen. Die tijd kan ik beter besteden aan het toevoegen van boeken - gedrukte, dan wel.

Je bent je toch wel ervan bewust dat veel, zo niet de meeste, titels eerst als e-book verschijnen en pas (lang) daarna in druk? Op een gegeven moment zou de site dan beter E-BoekMeter kunnen gaan heten!

avatar van liv2
Halley23 schreef:
Noem me ouderwets maar ik houd de gegevens van de 1e papieren druk aan tenzij er (nog) geen papieren druk is op het moment dat een boek als e-book wordt toegevoegd. Mocht er na een 1e e-bookuitgave alsnog een papieren druk komen (iets dat steeds meer gebeurd, dat kan ik niet ontkennen) dan is dat nu eenmaal zo en ga ik de gegevens niet aanpassen. Het is wat mij betreft ondoenlijk om dit soort mutaties bij te houden en te verwerken en zo lang als bm pro deo 'werk' is, ben ik dan ook niet voornemens zulks te gaan doen - ook niet als er sprake is van eventueel ingediende correcties op dat vlak.


Zo zie ik het ook helemaal.

avatar van gert_r
Halley23 schreef:
Noem me ouderwets (...) ben ik dan ook niet voornemens zulks te gaan doen - ook niet als er sprake is van eventueel ingediende correcties op dat vlak.

Ok, dan conformeer ik me daaraan. Eerlijk gezegd besteed ik i.g.v. pulp van toevoegers die hun sporen hebben verdiend toch al weinig tijd aan het Jaar. Ik heb er geen moeite mee om even op Versturen te drukken als er toch (ags)-correcties mochten binnenkomen, maar om één lijn te trekken zal ik dat ook niet doen ...

ags50
Goed te lezen hoe eensgezind jullie zijn. Het bespaart me ook veel tijd en moeite van het sturen van correcties (van pulp of anderszins ), uiteraard tenzij een werkelijk schromelijke vergissing is gemaakt.

In Boeken > Algemeen > Kent iemand de Vampieren Romans & Pink Pocket romans?:

Ik heb een paar boeken gekregen van een goede vriendin van mij, maar ik ben erg benieuwd of iemand die ook kent.
Ik kan ze alleen vinden via marktplaats & candlelightromans.com
Het zijn 16 boeken, waarvan ik 3 in mijn bezit heb.
Het zijn verschillende soorten schrijfsters, die allemaal aan een vampierenroman & pink pocket romans mee schrijven.
Wil ze hier ook toevoegen, alleen tja krijg je probleem Engelse schrijfsters en dan moet alle info in het Engels. ALLEEN ik kan niks vinden op die site na.


avatar van PeterW
PeterW (crew)
Sonnie schreef:
Mag ik dit boek toevoegen aan de site? Het is een verhalenbundel van veel (bekende) sf- en fantasy-auteurs.

Meditations on Middle Earth: New Writing on the Worlds of J. R. R. Tolkien by Karen Haber ? Reviews, Discussion, Bookclubs, Lists - goodreads.com

Het zijn allemaal nieuwe verhalen, dus in principe mag dat.

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
PeterW schreef:
(quote)

Het zijn allemaal nieuwe verhalen, dus in principe mag dat.


Inderdaad met vermelding van alle auteurs. Een goede plotomschrijving lijkt me overigens de grootste uitdaging in deze...


avatar van Halley23
Halley23 (moderator)

Natuurlijk het zijn toch gewoon kinderboeken..

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Arwen1 schreef:
In Boeken > Algemeen > Kent iemand de Vampieren Romans & Pink Pocket romans?:

Ik heb een paar boeken gekregen van een goede vriendin van mij, maar ik ben erg benieuwd of iemand die ook kent.
Ik kan ze alleen vinden via marktplaats & candlelightromans.com
Het zijn 16 boeken, waarvan ik 3 in mijn bezit heb.
Het zijn verschillende soorten schrijfsters, die allemaal aan een vampierenroman & pink pocket romans mee schrijven.
Wil ze hier ook toevoegen, alleen tja krijg je probleem Engelse schrijfsters en dan moet alle info in het Engels. ALLEEN ik kan niks vinden op die site na.
Informatie over de Pink Pockets vind je hier

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
En over de Vampierenromans vind je hier meer informatie, klik op de boeken en je krijgt meer informatie.

avatar van metalfist
Ik zou graag deze omnibus van Arthur C. Clarke willen toevoegen. Mag dit er eigenlijk op? Ik vrees er een beetje voor aangezien bijvoorbeeld Into the Comet al in deze omnibus zit. Daar zitten dan wel weer andere verhalen in, maar het is vast niet de bedoeling dat beide omnibussen op de site komen.

Ik vind de wiki hier nogal dubbel:
WEL: Van één auteur, en de verhalen zijn nog niet eerder in boekvorm gepubliceerd.

Maar is dat dan echt elk verhaal apart mag nog nooit in boekvorm zijn uitgebracht of geldt dit enkel als de omnibus met dezelfde verhalen onder een andere titel wordt uitgebracht.

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Dit een bloemlezing, en die mogen er niet op; alleen de oorspronkelijke uitgaven.

avatar van metalfist
Dat is jammer, kortverhalen mogen dan ook niet tenzij ze echt apart zijn uitgebracht zeker? Zoals Gaudí en Manhattan - Carlos Ruiz Zafón (2004)

avatar van liv2
@metalfist

Een bloemlezing met één nieuw of niet eerder apart verschenen verhaal mag wel.

avatar van metalfist
Ik denk dat ik me eerst maar eens ga bezighouden met mijn 'gewone' boeken die nog niet op de site staan vooraleer ik aan zo'n omnibus begin

avatar van metalfist
Mogen de Cahiers du Cinema | Masters of Cinema boeken er eigenlijk op?
Het is een reeks van filmboeken over regisseurs:
Series: Masters of Cinema | Cahiers du Cinema | Phaidon Store - de.phaidon.com

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Ja hoor, geen probleem.

avatar van metalfist
Snelle reply en een positief antwoord, kan niet beter

avatar van Halley23
Halley23 (moderator)
Ik heb zo mijn twijfels hierover de boeken uit de serie tellen gemiddeld 100 pagina's en net zoveel foto's. Ik krijg daardoor de indruk dat het vooral foto's met bijschriften betreft en mede door het grote formaat van 240 x 195 mm zit je toch meer in de hoek van fotoboeken en die mogen niet op bm. Kent iemand deze serie?

avatar van PeterW
PeterW (crew)
Het is toch gewoon een biografietje, flink gelardeerd met foto's.

avatar van tgeraeds
In De Site > Algemeen > Hoe voeg je een boek toe:

Hallo allemaal, ik kan niet vinden hoe ik een boek kan toevoegen die nog niet op de site staat. Wie kan het mij vertellen? Alvast bedankt!

avatar van gert_r
tgeraeds schreef:
Hallo allemaal, ik kan niet vinden hoe ik een boek kan toevoegen die nog niet op de site staat. Wie kan het mij vertellen? Alvast bedankt!

Helemaal naar beneden scrollen, en dan rechts onderaan: BoekMeterWiki - wiki.boekmeter.nl .
Succes!

avatar van liv2
tgeraeds schreef:
Hallo allemaal, ik kan niet vinden hoe ik een boek kan toevoegen die nog niet op de site staat. Wie kan het mij vertellen? Alvast bedankt!


Rechtsboven, onder je avatar, staat de functie: 'Boek toevoegen' als je daarop klikt verschijnen de formulieren. Bijkomende uitleg vind je in de wiki.

avatar van tgeraeds
Ah, vorige keer kon ik niets toevoegen. Nu wel. Dank!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:07 uur

geplaatst: vandaag om 06:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op BoekMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.